Activiteiten- & communicatielogboek
In Nederland lanceerden we de AI Bloemist waarmee je je eigen boeket kon samenstellen, in Parijs organiseerden we de Flower Crush Party, en in Duitsland en het VK deelden we 'love language content' via sociale media.
Begin dit jaar stond in het teken van de Algemeen Verbindend Verklaring (AVV) voor handelspartijen die met ruime meerderheid instemden met het uitvoeren van collectieve activiteiten via Bloemenbureau Holland tot en met 2027.
In onze eerste nieuwsbrief van dit jaar behandelden we o.a. onze internationale campagne rondom Van Grauw naar Groen en onze Grootmoederdag campagne in Frankrijk.
Steeds vaker zien we dat Pasen wordt aangegrepen als een bloemenfeest. In aanloop naar Pasen deelden we inspirerende voorbeelden van paasdecoratie met bloemen.
In samenwerking met Kantar organiseerden we een zeer goed bezochte webinar om kwekers, handelaren en organisaties in onze sector bij te praten over de ontwikkelingen rondom duurzaamheid bij consumenten.
In samenwerking met het NK Tegelwippen hebben we voor de Van Grauw naar Groen campagne zoveel mogelijk tegels uit grijze omgevingen ‘gewipt’ en vervangen voor groen.
We organiseerden een seminar over onze vernieuwde sectorcommunicatie strategie. Centraal stonden het imago-onderzoek, reputatiemanagement en een paneldiscussie.
Aanvullend op het NK Tegelwippen tijdens de Van Grauw naar Groen campagne, inspireerden we consumenten in de lente met ideeën voor het vergroenen van hun balkon. De gebruikte beelden maakten we ook beschikbaar voor kwekers, handels en andere sectororganisaties.
De campagne ‘Groene Kracht Vooruit’, ontwikkeld met 'Programma Positionering Glastuinbouw', werd gelanceerd om een meer groene en duurzame toekomst voor Nederland te realiseren.
In onze tweede nieuwsbrief blikten we onder andere terug op ons sectorimago evenement en vertelden we over onze de campagne ‘Groene Kracht Vooruit’.
Bekijk onze content activiteiten in de maand april
Tijdens onze (inter)nationale Moederdag campagne zetten we dit jaar in op videoboodschappen, een AI bloemist in samenwerking met Fleurop, persoonlijke verhalen en meer bijzondere content.
Op 14 mei presenteerden we de Groenbranche Trends 2025 met het thema ‘Tilting Perspectives’. Bij onze presentatie in het World Horti Center waren ruim 100 geïnteresseerden aanwezig.
Met de internationale ‘Flower Effect’ campagnes maakten we consumenten bewust van de positieve effecten van bloemen. In Nederland werkten we hiervoor samen met de Flair, Margriet & Libelle.
Bekijk onze content activiteiten in de maand mei
Eind juni behaalden we een mijlpaal met onze Van Grauw naar Groen campagne: de 10 miljoenste tegel werd gewipt! Samen met TV-tuinman Tom Groot steunt Bloemenbureau Holland het NK Tegelwippen en droegen we bij aan het bereiken van deze bijzondere mijlpaal.
Bekijk onze content activiteiten in de maand juni
In onze derde nieuwsbrief van dit jaar vertelden we meer over onze plannen rondom Tour de France Femmes en presenteerden we de resultaten van onze social listening - en Moederdagcampagne.
Bekijk onze content activiteiten in de maand juli
Bekijk onze content activiteiten in de maand juli
Op 12 augustus startte de Tour de France Femmes. De eerste etappe liep dwars door het Westland, een belangrijke sierteeltregio. Voor ons was dat een mooie kans om onze sector in de spotlight te zetten.
Op 16 en 17 augustus vond het Duitse bloemistenkampioenschap plaats in Berlijn. Als trotse partner van Deutsche Meisterschaft der Floristik (DMF) droegen we bij aan de realisatie van dit evenement en daarmee aan de internationale aandacht voor de bloemsierkunst.
We gingen met enkele handelsbedrijven aan tafel om te praten over de landenselectie voor Bloemenbureau-activiteiten. We bespreken onze activiteiten en diverse landen en de mogelijkheden voor nieuwe activaties.
Aan het begin van het najaar gaan we samenwerken met de Greenbee Foundation om meer groen in de klassen te krijgen. Onderzoek toont aan dat planten in de klas een positief effect hebben op het energieniveau, de sfeer en het concentratievermogen.
In onze vierde nieuwsbrief van dit jaar geven we inzicht in enkele samenwerkingen die eraan komen en kijken we terug op de Tour de France Femmes.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze strategie en ons verhaal rondom sectorcommunicatie. We toetsen onze opzet en kijken samen naar onze rol en communicatiestrategie in het sectorcommunicatie traject.
Eind september inspireren we consumenten met een campagne die inspeelt op de positieve welzijnseffecten van planten in de binnen leefomgeving. De campagnes bestaan uit leerzame, inspirerende en aantrekkelijke content.
In september vindt de 10e editie plaats van het evenement over 'Marketing & Sales Synergie: de Route naar 2030'. Verwacht inspirerende lezingen uit alle schakels van de sierteeltketen, gesteund door Bloemenbureau Holland. Ook blikken diverse topsprekers terug op eerdere NIMA sierteeltmarketing edities.
Om de najaarsaanplant te stimuleren volgen er meerdere PR activiteiten in Nederland en Duitsland, en zullen er artikelen gaan verschijnen in bladen zoals de Margriet, Libelle, Flair, VT Wonen en Volkskrant Magazine.
Begin oktober neemt Bloemenbureau Holland deel aan de vt wonen&design beurs. We verrichten verschillende activiteiten om bloemen en planten onder de aandacht te brengen bij consumenten.
In onze vijfde nieuwsbrief van dit jaar blikken we vooruit op onze aanwezigheid op de Trade Fair Aalsmeer. Daarnaast reflecteren we op de resultaten van enkele consumentencampagnes.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze activiteiten en communicatie in 2025. Dit doen we zowel voor onze consumentenactiviteiten als onze B2B activiteiten.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onze plannen voor het “Mijn BBH portaal & platform”. In 2025 willen we een platform creëren om onderzoeksresultaten, activiteiten en beelden te delen, afgestemd op de wensen van kwekers en handelaren.
Eind oktober start er een nieuwe serie ‘Floral Signatures’. In video’s brengen gerenommeerde bloemartiesten bloemwerk tot leven en inspireren ze consumenten dit zelf te doen.
Van 5 t/m 7 november vindt de Trade Fair Aalsmeer plaats: het kennis- en inspiratie-event voor de sierteeltsector. Bloemenbureau Holland is aanwezig met een stand om meer dan 600 exposanten en ruim 20.000 (inter)nationale bezoekers te mogen ontvangen.
We gaan met kwekers en handelsbedrijven aan tafel om te praten over onderzoeken in 2025. We gebruiken hun input om tot gerichte onderzoeksvragen te komen.
Veel consumenten vinden het decoreren van hun huis voor speciale gelegenheden en feestdagen lastig. Met deze kerstcampagne inspireren we consumenten hoe ze dit kunnen doen met bloemen en planten.
Onze zesde en laatste nieuwsbrief van dit jaar vindt plaats in december. In deze nieuwsbrief blikken we vooruit op onze activiteiten in 2025.
Tijdens dit webinar vertellen we meer over de resultaten van de duurzaamheidstracker die we uitvoeren bij consumenten. Deze tracker meet het beeld dat consumenten hebben van bloemen en planten op gebied van duurzaamheid, en hoe dit zich ontwikkelt.