• LinkedIn
  • Twitter

Evaluatie “De Trend Collectie Herfst/Winter 2021”

07 december 2021

Positieve waardering voor campagne in vier landen

Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en hun internationale zustersites lanceerden in september 2021 De Trend Collectie Herfst/Winter 2021. Een zorgvuldig gecureerde collectie van bloemen, kamer- en tuinplanten. De bijbehorende internationale mediacampagne is inmiddels geëvalueerd en laat mooie resultaten zien.

Afbeelding
Evaluatie “De Trend Collectie Herfst/Winter 2021”

Zestien bloemen en planten
De derde Trend Collectie is een selectie van zestien bloemen, kamer- en tuinplanten samengesteld op basis van stijltrend Balanced Biotope. Met haar uitstraling, vorm en kleur past de collectie perfect bij huidige interieur-, lifestyle- en fashiontrends. De campagne rondom deze collectie startte op 1 september 2021. In zowel Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Waardevolle publicatie Eigen huis & Interieur
Opvallend is de prachtige en gratis publicatie in tijdschrift Eigen Huis & Interieur, met een oplage van 33.704. De cover van het blad bestond uit een beeld van De Trend Collectie. Verderop in het magazine waren nog eens acht pagina’s gewijd aan de collectie. Dit leverde een pr-waarde op van € 358.304.

Positief rapportcijfer
Onderzoeksbureau Motivaction onderzocht de effectiviteit van de campagne en richtte zich hierbij vooral op de doelgroep Aesthetic Explorer. Het gemiddelde rapportcijfer voor de campagne is 7,9, hetzelfde rapportcijfer als de vorige collectie. Met name Nederlandse en Franse vrouwen geven een hoog waarderingscijfer.

Mooi resultaat aankoopintentie

  • De campagne had de hoogste impact in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk qua interesse en aankoopintentie.
  • Gemiddeld over de vier landen is de koopintentie: 
  • voor bloemen 58% (dit is minder dan de vorige campagne: 65%)
  • voor kamerplanten 74% (meer dan de vorige campagne: 71%)
  • voor tuinplanten 63% (minder dan vorige campagne: 68%).

Waardering

  • Het merendeel van de ondervraagden vindt de campagne goed, inspirerend en erg mooi.
  • 81% van de ondervraagden vindt de campagne leuk en 86% geeft aan de campagne makkelijk te begrijpen.
  • 83% van de doelgroep beoordeelt de mediacampagne als geloofwaardig, 70% als persoonlijk relevant.
  • Enkele quotes vanuit de doelgroep: “I think it's cool because it's unique and it does its own thing.” (Duitse ondervraagde), “This campaign is very nicely structured and can be used very well for inspiration.” (Duitse ondervraagde), “Its inspiring and interesting.” (Britse ondervraagde)

De campagne is nog niet afgelopen
Na dit eerste deel van de campagne met veel media-aandacht loopt deze nog door tot en met februari 2022. Zo staan er nog mooie samenwerkingen met influencers op de rol. Ook is er continue oogstrelende content op de consumentenwebsites terug te vinden. De Trend Collectie is vanaf eind november tot en met februari 2022 bovendien zichtbaar op Pinterest. Je kunt de materiaal- en productinformatie van de Trend Collectie herfst/winter 2021 dus nog steeds gebruiken om je klanten te inspireren! Midden 2022 volgt de totale campagne-evaluatie.

Vragen?
Neem dan contact op met campagnemanager Isabel Groot via igroot@bloemenbureauholland.nl.

                  
December 2021