• LinkedIn
  • Twitter

Bedankt Plant campagne blijft scoren

09 februari 2023

Ook Polen waarderen (eerste) campagne

Afbeelding
Bedankt Plant campagne blijft scoren

De Bedankt Plant-campagne is voor de vijfde keer op rij succesvol gebleken. De campagne die in september en oktober in vijf landen werd gevoerd, zorgde wederom voor stijgende waardering en koopintenties. Ook Poolse consumenten, die de campagne voor het eerst zagen, gaven hoge cijfers. Dat blijkt uit onderzoek dat Bloemenbureau Holland liet uitvoeren door onderzoeksbureau Motivaction. 

Groei zet door
Het onderzoek maakt duidelijk dat ook deze campagneronde zijn doel heeft bereikt. 
Onder de belangrijkste kopersgroepen Aesthetic Explorer (AE) en Status Seekers (SS) lag de overall waardering op respectievelijk 8,4 en 7,5. De koopintentie kwam voor deze groepen uit op 78% en 62%. 

Over de campagne
De Bedankt Plant-campagne liep tussen 26 september en 16 oktober 2022 in Duitsland, het Verenigd Koningrijk, Frankrijk en Nederland. Dit keer ging de speciale dank uit naar de plant voor het creëren van de perfecte thuiswerkplek. De consument zag de campagne via (digitale) buitenreclame, mobiele en online videoadvertenties en onder andere met de inzet van influencers op Facebook en Instagram. De posts van de influencers werden door 2,2 miljoen mensen in de vier kernlanden gezien en ruim 25 duizend keer voorzien van ‘likes, comments en shares'. 

De Bedankt Plant-campagne kreeg nog extra kracht via een aansluitende contentcampagne rondom het vergroenen van het thuis kantoor..

Voor het eerst kregen ook consumenten in Polen de campagne te zien, in de periode van 10 tot 30 oktober. Bovenop de advertentie-uitingen is onder meer volop ingezet op publicaties in consumentenbladen, vakbladen en ondersteunende activiteiten op groothandelsmarkten. 

  • De Polen waardeerden de campagne overall met een 8,2 terwijl de AE en SS respectievelijk een 9,3 en 7,9 lieten noteren. De overall koopintentie kwam hier uit op 69%, en op 91% voor de AE op 65% voor de SS.
  • In Frankrijk kwam de overall waardering uit op een 7,6, terwijl de AE en SS respectievelijk een 8,4 en 7,6 lieten noteren. De overall koopintentie kwam hier uit op 59%, en op 80% voor de AE en op 64% voor de SS. 
  • In Duitsland kwam de overall waardering uit op een 7,3, terwijl de AE en SS respectievelijk een 8,4 en 7,2 lieten noteren. De overall koopintentie kwam in hier uit op 52%, en op 81% voor de AE en op 59% voor de SS. 
  • In het Verenigd Koninkrijk  kwam de overall waardering uit op een 7,5, terwijl de AE en SS respectievelijk een 8,7 en 7,1 lieten noteren. De overall koopintentie kwam hier uit op 54%, en op 84% voor de AE op 84% en op 73% voor de SS. 
  • In Nederland  kwam de overall waardering uit op een 6,7 terwijl de AE en SS respectievelijk een 7,9 en 7,0 lieten noteren. De overall koopintentie kwam hier uit op 26%, en op 49% voor de AE op en op 48% voor de SS.

Meer weten?
Voor meer informatie over deze campagne en de resultaten kun je terecht bij Monique Kemperman, campagne manager, via mkemperman@bloemenbureauholland.nl

                   
Februari 2023