Herhaling succesvolle Franse shopper activatie orchideeën bij E. Leclerc

Bij ruim 600 vestigingen van supermarktketen E. Leclerc is een orchidee shopper activatie gestart. Net als in 2019 en 2020, vindt de consument van 7 tot en met 18 december daar het aanbod ‘Koop nu een orchidee en krijg een gratis orchidee-conditioner’. 

De activatie in vogelvlucht
De consument verleiden tot de aankoop van een orchidee, dat is de gedachte achter deze activatie. En in plaats van een korting, krijgen shoppers een give-away bij hun aankoop. In dit geval is het gratis orchideeënvoeding, een ampule met een speciale formule die stimuleert, versterkt, de bloeiperiode verlengt en zorgt voor een goede conditie van het wortelstelsel. 

Naar en in de winkelPoster E.Leclerc
Het point of sale communicatiepakket in de winkel bestaat onder andere uit een poster, een bewegende wobbler en een plantenhoes welke de incentive communiceren. Hierdoor krijgt deze actie in de winkel opvallende aandacht en wordt de consument gemotiveerd om orchideeën bij E. Leclerc aan te schaffen. Bovendien is de actie opgenomen in een E. Leclerc-folder die in een oplage van 16 miljoen huis-aan-huis wordt verspreid. Hierdoor is de actie niet te missen. Ook een advertentie op de socialmediakanalen van Maplantenmonbonheur.fr toont het orchideeën-aanbod van E. Leclerc.

Koppeling met Bedankt Plant
De Franse shopper activatie is de laatste van 2021 die is gekoppeld aan de awareness campagne ‘Bedankt Plant’. Deze campagne is breed toepasbaar als basis voor winkelacties, ook internationaal. Een paar voorbeelden van shopper activaties dit najaar:

Samenwerkende partijen
Deze shopper activatie is een samenwerking van handelspartij Greenpartners, eindklant E. Leclerc, kwekersvereniging Orchidee Nederland en Bloemenbureau Holland.

Meer informatie
Meer weten over deze shopper activatie? Neem dan contact op met Ivo van Orden, manager activatie, via ivanorden@bloemenbureauholland.nl of +31(0)651 10 70 12.

                  
December 2021