• LinkedIn
  • Twitter

Hoe ook het Bloemenbureau verandert

03 maart 2023

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo. De uitdagingen voor de sierteelt zijn enorm. Ieder past zich aan om waardevol en relevant te blijven. Dat geldt voor kwekers en handelaren, en dat geldt uiteraard ook voor Bloemenbureau Holland. 

Afbeelding

Vraag stimuleren
De veranderingen zien en begrijpen, daar draait het om. Al decennia lang zijn we ‘de trotse promotor van bloemen en planten’ in Europa. Met inspirerende campagnes en met gerichte shopper activaties op de winkelvloer. Zo stimuleren we de vraag en verbinden we de sierteelt met haar belangrijkste doelgroep: de consument, de kopers van bloemen en planten. 

Vernieuwende rol
Maar dat is nu niet meer genoeg. Ondernemers vragen van ons een actieve bijdrage om de huidige uitdagingen aan te gaan. Dit is voor ons het moment voor een vernieuwende rol, één waarmee we de sierteeltsector verrijken en versterken. 

Delen en toepassen
Kennis is daarbij de sleutel. We verdiepen ons nog nadrukkelijker in de consument, in zijn gedrag, voorkeuren en behoeftes. Dat is belangrijk want alleen als we weten wat de consument wil, verwacht en doet, kan eenieder hierop inspelen met het juiste aanbod en in je manier van werken. Daarom zullen we onze nieuwe inzichten vaker delen met kwekers en handelaren en helpen om die kennis toe te passen.

In gesprek
In ‘ronde tafels’ gaan we met ondernemers in gesprek over actuele thema’s en ontwikkelingen, zoals over duurzaamheid. Zodat we onze activiteiten nog beter kunnen afstemmen op wat er nodig is. 

Meer consumentengroepen
Daarbij kijken we naar meer groepen consumenten dan tot nu toe. En met ons internationale netwerk kijken we nadrukkelijk ook naar kansrijke mogelijkheden buiten onze huidige vier kernlanden. 

Sectorcommunicatie
We weten steeds meer van de consument, maar de consument weet nauwelijks waar de sierteelt voor staat. Daar gaan we wat aan doen. Samen met andere organisaties in de sector maken we ons sterk voor de sierteelt en vertellen we de verhalen achter onze producten. Verhalen over de meerwaarde van bloemen en planten voor mens én maatschappij. Verhalen die bijdragen aan een positief imago van de sector. 

Consumentencampagnes
Onze marketing- en communicatieprofessionals helpen de sierteelt vooruit. We gaan door met het maken van campagnes, inspirerende beelden en online content. Praktisch en toepasbaar voor ondernemers. 

Samenwerking
We staan voor deze veranderingen, zien de noodzaak, voelen de urgentie. En doen dat vanuit dezelfde gedrevenheid en trots die kenmerkend is voor de passie en het ondernemerschap van de vele kwekers en handelaren met wie we samenwerken. 

Dit alles vanuit de overtuigende kracht van de collectiviteit, 
die voortkomt uit oprechte samenwerking; want samen bereiken we meer!

 

Lees ook:



               
Maart 2023