Terugblik Jaarpresentatie 2020-2021

Op 26 juni was het zover: we presenteerden onze communicatieplannen voor 2020-2021 aan een grote groep geïnteresseerde stakeholders in het World Horti Center in Naaldwijk. Een korte samenvatting.

Spraakmakend en inspirerend
We zetten de ingeslagen strategische route van 2019 voort met spraakmakende campagnes, verrassende content en shopper-activaties. Bert Kranendonk gaf een uitgebreide impressie van FloriWorld, wat een kleurig beeld gaf van alle experiences die het vanaf voorjaar 2020 te bieden heeft. Ook wij zullen ons medio volgend jaar in het gebouw van FloriWorld vestigen.

Een terugblik op onze activiteiten in 2018-2019 in vogelvlucht:

Communicatiekalender 2020-2021
Onze communicatie-activiteiten voor 2020-2021 zijn gebundeld in de Communicatiekalender 2020-2021. Deze laat zien dat de consument het hele jaar door geïnspireerd wordt, met een piek in het voor- en najaar waarin het campagnevolume hoger zal zijn. De rest van het jaar is er een sterke, constante basis van duurzame marketingcommunicatie op basis van relevantie en budget. Met content via eigen kanalen, social media, externe platforms en influencers haken we in op wat er speelt bij de doelgroep en leggen we de link naar campagnes en shopper-activaties. Dit laatste, het verleiden van consumenten om naar de winkel te gaan en bloemen en planten te kopen, blijft ook in 2020-2021 een belangrijke pijler.

Wat verandert er?
Vanaf het najaar van 2020 vervangen we de campagnes Woonplant van de Maand, Bloemenagenda en Tuinplant van de Maand door De Bloemen- en Plantencollectie. Twee keer per jaar lanceren we een uitgelezen collectie bloemen en planten aan de hand van de Groenbranche Stijltrends, met bijbehorende PR, communicatiematerialen en shopper-activatiemogelijkheden. Voor tuinplanten wordt bovendien een nieuwe thematiek bedacht. Het bleek lastig om met het Bodenfrostfreitag-thema partnerships voor shopper-activatie te realiseren.

Samen groeien
Voor alle communicatie geldt: Bloemenbureau Holland doet dat gezamenlijk met handelspartijen en kwekers, relevante merken, mediapartijen en influencers. Om zo samen nog succesvoller te zijn. We maken onze activiteiten meetbaar en staan daarbij altijd open voor input en feedback van stakeholders. Zo is helder of de communicatie het gewenste resultaat oplevert.

World Horti Center Naaldwijk
Download image