• LinkedIn
  • Twitter

Stijltrend Human Touch

De voortschrijdende technologie en de klimaatproblematiek maken ons angstig, we hebben behoefte aan vriendelijkheid, vertrouwen en herkenbaarheid. Menselijkheid is nu belangrijker dan ooit, ook voor producten en brands. Deze tendensen liggen ten grondslag aan de stijltrend ‘Human Touch’.

Human Touch in het interieur

Afbeelding
Warme kleuren, ronde, imperfecte en organische vormen en zachte texturen zorgen voor een huiselijk gevoel. Ze geven een vertrouwde ervaring van thuiskomen en gezelligheid. Ook lokale producten resulteren in een ultiem vertrouwde setting. Lichte en donkere huidtinten zoals nude, terra en bruin worden verrassend gecombineerd met geel en lila. We zien opvallende boeketten waarin snijbloemen worden gecombineerd met gedroogde exemplaren. Ook bladplanten zoals de bladbegonia, Ficus en Fittonia spelen een rol in de boeketten. Deze hebben een organische vorm en bestaan uit roze-, oranje- en bruintinten. Ook floating bouquets van orchideeën, Anthurium en pampasgras in één kleurfamilie spelen een hoofdrol in deze trend.

Human Touch in de buitenruimte
In de tuin en op het terras komen de warme kleuren terug in rijk bloeiende planten met grillige vormen. Tuinplanten hebben veel rood, bruin en roze in het blad, met Helleborus, Japanse esdoorn en Celosia als mooie voorbeelden. Denk ook aan zachte vormen voor de rest van de buitenruimte, zoals glooiende borders en geplooide heggen die de tuin omarmen. We zeggen de donkergrijze loungeset vaarwel en verwelkomen tuinmeubilair met afgeronde vormen in aardetinten.

Productingrediënten Human Touch
Menselijk aandoende rondingen en rimpels staan centraal binnen Human Touch. Matte texturen, organische vormen en ribbelstructuren komen veel voor. Ook de gebruikte kleuren doen menselijk aan. Dessins zijn amper te vinden, als ze worden toegepast zijn het organische prints zoals honingraatmotieven en celstructuren. 

Kleuren:

Afbeelding

Meer weten?
Lees meer over de andere drie Groenbranche Trends 2021: Balanced Biotope, Recentered Stage en Crazy Illusions. Voor meer informatie neem je contact op met Isabel Groot, Campagne Manager, via: I.Groot@bloemenbureauholland.nl