Resultaten campagne We Hebben Meer Bloemen Nodig

In oktober 2018 introduceerde Bloemenbureau Holland de nieuwe snijbloemencampagne We Hebben Meer Bloemen Nodig. De campagne van Mooiwatbloemendoen.nl viert de wonderlijke, magische en uiteenlopende effecten die bloemen op mensen hebben en is een activistische oproep om alles uit het leven te halen. En de resultaten? Die waren ook magisch.

Betrokkenheid, aanzet tot kopen en een award
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de campagne de interesse voor bloemen verhoogt en dat 69% van de beoogde doelgroep zich aangemoedigd voelt tot het kopen van bloemen. Neuro-onderzoek (een onderzoek met behulp van MRI-scans van de hersenen) van Neurensics laat vervolgens zien dat de campagne doet wat hij moet doen: mensen positief betrokken maken bij bloemen.
De campagne is bovendien heel goed ontvangen in de sector en won zelfs een bronzen Epica Award, een internationale award binnen de creatieve sector. We kregen de prijs in de categorie Copywriting & Storytelling. 

De campagne in het kort
We Hebben Meer Bloemen Nodig is gebaseerd op het groeiplatform ‘Connecting Friends’ en werd in samenspraak met de sector ontwikkeld. De boodschap: bloemen verbinden ons, hebben een positief effect op hoe we ons voelen en dus hebben we er meer van nodig. De geïntegreerde campagne (Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Nederland) bestond uit TV, outdoor, social media en een PR-activatie. Centraal staat een opvallende film van 60 seconden, vol bloemen en uit het leven gegrepen momenten. 

En nu?
Na het succes van 2018 zal We Hebben Meer Bloemen Nodig ook in 2019 en 2020 een belangrijke plek innemen op de campagnekalender van Bloemenbureau Holland. In juni van dit jaar zal de campagne voor de tweede keer draaien, dit keer ook in Frankrijk.