Mannenplant-campagne met Maxim Hartman groene hit

De campagne van Mooiwatplantendoen.nl waarin planten- en vrouwenliefhebber Maxim Hartman het fenomeen Mannenplanten introduceerde, blijkt een hit. Hartmans onnavolgbare, grappige video’s over groene vrouwenmagneten leverde niet alleen positieve reacties op, de cijfers over consumentenbereik liegen er ook niet om.

De campagne in het kort
De zes mannenplanten Vrouwentong, Codiaeum, Monstera, Schefflera, Scindapsus en bananenplant stonden centraal in de video’s. Hartman maakte daarin duidelijk dat je met deze planten echte vrouwenmagneten in huis hebt. Nou ja, in huis… hij ging ook de straat op om zijn theorie te staven. Rondlopend met de planten in een speciale draagzak trok Hartman instant de aandacht van dames. Theorie bewezen.
 
Video’s en free publicity
De eerste video ging live op 24 oktober, de laatste op 14 november op Mooiwatplantendoen.nl. Ook werden ze gelanceerd op sites als Lindanieuws.nl en Jfkmagazine.nl en via social media gepromoot. Daarnaast maakte Maxim Hartman zijn opwachting op televisie bij RTL Boulevard en liet Pauw de Monstera-video in zijn uitzending zien. Hij was bovendien te horen op de radio bij De Coen & Sander Show en bij Giel Beelen. Met deze free publicity werden de kosten van de campagne al terugverdiend.

Positieve resultaten en reacties
Gezien het spraakmakende karakter van de campagne (en van Hartman zelf) was Bloemenbureau Holland voorbereid op eventuele lastige vragen of negatieve reacties. Dat bleek niet nodig. Op YouTube verschenen al snel opmerkingen als:

“Dit is de eerste YouTube advertentie die ik ooit volledig heb afgekeken en de link heb aangeklikt. Goed gedaan!”

“Dit is hoe je reclame moet maken.”

“Als je een reclame van meer dan een minuut maakt dan is de goede manier om dat te doen zo!”

En de resultaten in cijfers?
De video’s zijn in totaal 1,6 miljoen keer bekeken via YouTube, Facebook en Instagram. 

Download hier het artikel in diverse talen:

- Duits
- Frans