• LinkedIn
  • Twitter

Vernieuwde #Lievelingsbloem campagne van start in Nederland en het Verenigd Koninkrijk

15 september 2016

Op dinsdag 11 oktober gaat #Lievelingsbloemcampagne van Mooiwatbloemendoen.nl en Funnyhowflowersdothat.co.uk van start in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In de campagne verkondigen we dat een lievelingsbloem écht meerwaarde heeft. Want met iemands lievelingsbloemen, geef je niet alleen prachtige bloemen, maar geef je aandacht en herinneringen. In onze nieuwe campagne stellen we de verhalen achter lievelingsbloemen centraal.

Hashtag stories
Afbeelding verwijderd.Achter elke lievelingsbloem zit een verhaal. Verhalen vol mooie, lieve of droevige momenten en herinneringen. Met onze #Lievelingsbloem hashtag stories brengen we prachtige, ontroerende en soms controversiële verhalen rond lievelingsbloemen tot leven. Hiermee bewijzen we letterlijk onze belofte ‘mooi wat bloemen doen’. De stijl van de fotografie, de toon van de verhalen en het feit dat dit zo nooit eerder is gedaan, maken dit een eigentijdse campagne die talloze haakjes biedt om jaren mee vooruit te kunnen. We maken gebruik van korte video’s en meerdere sprekende beelden. In iedere uiting staat een ander verhaal, samen met de daarbij behorende lievelingsbloem centraal.

Grootschalige campagne
Van 11 tot en met 30 oktober is de campagne optimaal zichtbaar in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook, Instagram en Twitter, maar ook advertenties in magazines en opvallende uitingen in het straatbeeld. Door persberichtgeving en grootschalige pr-events, zoals het uitdelen van favoriete bloemen op metrostations in Londen, stimuleren we redacties en andere influencers, zoals bloggers en vloggers om aandacht te besteden aan onze boodschap. Zo brengen we bloemen als ideaal cadeau onder de aandacht van onze primaire doelgroep: Cultivated Performers. Ook de veelbelovende doelgroep ‘Individualistic Performer’ wordt door deze nieuwe campagne aangesproken.

#Lievelingsbloem #stories tool
Op Mooiwatbloemendoen.nl en Funnyhowflowersdothat.co.uk kunnen bezoekers straks ook hun eigen #Lievelingsbloem verhaal delen. Men kan een foto met hun lievelingsbloem uploaden en het achterliggende verhaal in een aantal hashtags  vertellen. Het resultaat kan vervolgens direct worden gedeeld op social media en wordt automatisch gepubliceerd op Mooiwatbloemendoen.nl of Funnyhowflowersdothat.co.uk. LINDA. Magazine zal, in Nederland,  gedurende de campagneperiode verschillende artikelen en verwijzingen plaatsen om de LINDA. lezers online kennis te laten maken met de #stories tool. Uiteraard is de #stories tool speciaal geschikt gemaakt voor gebruikt op smartphones.

Geen EU-campagne in Nederland en het Verenigd Koninkrijk
De mede financiering door de Europese Unie heeft voor 2016 alleen betrekking op Duitsland en Frankrijk. Per 1 januari 2016 is naast een kwekersbijdrage, ook een handelsbijdrage voor de gezamenlijke generieke promotie van bloemen en planten bij elkaar gebracht. Hierdoor is het mogelijk om de succesvolle #Lievelingsbloemcampagne, in geheel vernieuwde vorm, in Nederland en het Verenigd Koninkrijk te kunnen voeren.

Inspelen op de campagne
Er zijn A3 posters te downloaden om de campagne terug te laten komen op de winkelvloer:

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Onderstaand beeldmateriaal mag, tenzij anders vermeld, rechtenvrij gebruikt worden onder bronvermelding Mooiwatbloemendoen.nl of Funnyhowflowersdothat.co.uk.

Neem voor meer informatie contact op met campagne manager Daan Langstraat via +31 (0)174 72 70 19 of d.langstraat@bloemenbureauholland.nl