• LinkedIn
  • Twitter

Vernieuwde buitencampagne van Mooiwatplantendoen.nl

07 april 2015

Tuintrends zomer 2015

Vanaf mei gaat de vernieuwde buitencampagne van Mooiwatplantendoen.nl van start. Het doel is om de consument via media te inspireren en te stimuleren zoveel mogelijk planten in de tuin of op balkon en terras te zetten. Nieuw is dat er nu één campagne wordt gevoerd voor alle buitenplanten: van heesters tot eenjarigen en van vaste planten tot kuipplanten. De tuintrends ‘Eco Luxe’, ‘The Happy Life’ en ‘Unexpected Wild’ spelen een belangrijke rol. Per seizoen worden diverse tuinplanten gekoppeld aan één of meerdere trends. Voor deze zomer zijn dat onder meer Rosa, Hydrangea, Fuchsia, Passiflora en Hebe. De hoofdgedachte van de campagne is dat je je lekkerder voelt met planten om je heen.

Zomerdossier

Mooiwatplantendoen.nl heeft speciaal voor de detailhandel, groothandel, kwekers en andere geïnteresseerden uit de sierteeltsector een seizoensdossier over de tuintrends samengesteld. Het dossier bevat foto’s en kant en klare teksten die ingezet kunnen worden voor promotiedoeleinden bijvoorbeeld via eigen website, facebook, twitter en nieuwsbrief. Het dossier bevat tevens beelden en teksten over de Balkonplant van het Jaar, de Terrasplant van het Jaar en de Tuinplant van de Maand (mei t/m augustus). 

U kunt het zomer dossier hier kosteloos downloaden.

De Groenbranche Trends 2015 zijn tot stand door een samenwerking van Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, iBulb en Bloemenbureau Holland. Meer informatie over de tuintrends en de tuinplanten zijn vanaf mei ook te vinden op Mooiwatplantendoen.nl.