• LinkedIn
  • Twitter

#Lievelingsbloem campagne 2017: de resultaten

08 januari 2018

Op 17 oktober ging de #Lievelingsbloemcampagne 2017 van start in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Met als kernboodschap dat je jouw lievelingsbloem zou moeten delen, zodat iedereen weet hoe ze een glimlach op je gezicht kunnen toveren. 

De campagne
De campagne bestond uit #Lievelingsbloem Hashtag Stories en een contentsamenwerking met VICE waarin kunstenaars op bijzondere wijze werden geportretteerd met hun lievelingsbloem. In Nederland vroegen we bovendien Fred van Leer en Leco van Zadelhoff naar hun lievelingsbloem en het verhaal erachter. Meer informatie over de campagne lees je hier.

De resultaten
De campagne behaalde een bereik van meer dan 20 miljoen consumenten. Met de #Lievelingsbloem-campagne bereikte Bloemenbureau Holland niet alleen haar doelgroep, maar wist ze deze ook echt te inspireren met de kunstenaars de we samen met VICE hebben geportretteerd. Opmerkelijk is dat in Nederland de post van Fred van Leer het erg goed deed met meer dan 11.000 likes en 218 comments. 

Meer weten?
Daan Langstraat: +31 (0)174 72 70 19 of d.langstraat@bloemenbureauholland.nl.