In gesprek met Bloemenbureau Holland

Kom in gesprek met Bloemenbureau Holland

Tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair – 9, 10 en 11 november – in Aalsmeer is Bloemenbureau Holland aanwezig met een eigen ontmoetingsplek (stand nr. 7.30). In de stand draait het om campagnes en kennis. De nieuwste inzichten over het gedrag en de voorkeuren van de consument worden gedeeld. Daarnaast zijn er op woensdag en donderdag korte presentaties over shopper activaties, online ontwikkelingen en duurzaamheid in de ogen van de consument. Medewerkers komen graag met bezoekers in gesprek over collectieve promotie voor bloemen en planten.

Het verhaal van Bloemenbureau Holland
In een decor van campagnes, commercials en andere promotieactiviteiten toont het Bloemenbureau hoe het zich sinds 1980 onafgebroken heeft ingezet om consumenten meer en vaker bloemen en planten te laten kopen. Om effectieve campagnes te kunnen ontwikkelen, onderzoekt Bloemenbureau Holland sinds jaar en dag het aankoopgedrag en de voorkeuren van de consument. Kennis die het deelt met kwekers en handelaren in de sierteeltsector.

Presentaties
Op woensdag en donderdag kunnen bezoekers binnenlopen voor korte presentaties over actuele onderwerpen. Op beide dagen praat Ivo van Orden (manager activatieteam) geïnteresseerden om 11.00 uur bij over de werking van shopper activaties. Hij deelt daarbij de lessen die zijn getrokken uit verschillende verkoopbevorderende activiteiten op de winkelvloer. Daarbij komen ook de resultaten aan bod van recent onderzoek in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. “Waardoor laat de consument zich leiden op het punt van verkoop? Het onderzoek laat ons zien op welke manier bijvoorbeeld assortiment, verpakking en presentatie van invloed zijn”, aldus Van Orden.

Om 14.00 uur gaat Guy Sie, social media marketeer bij het Bloemenbureau, in op actuele en toekomstige ontwikkelingen. “In de onlinewereld gebeurt heel veel. Er komen nieuwe socialmediaplatforms aan en voor de langere termijn is zoiets als ‘metaverse’ in aantocht. Wees je bewust van die ontwikkelingen, om je hierop voor te bereiden”, is zijn boodschap.  

Wie wil weten hoe de consument aankijkt tegen duurzaamheid rondom bloemen en planten, is op beide dagen om 16.00 uur welkom in onze stand. Esther de Waard (manager strategie & campagne) en Monique Kemperman (campagne manager) presenteren dan de resultaten van recent onderzoek dat het Bloemenbureau liet uitvoeren in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. “De consument staat op het punt over te stappen op duurzame bloemen en planten, maar ervaart nog een aantal drempels. Daar moeten we als sector mee aan de slag.”

Selfie-wand
Bezoekers kunnen in de stand zelf nog in actie komen. Voor een kleurrijke wand van bloemen en planten kunnen zij hun aanwezigheid vastleggen en delen via hun eigen socialmediakanalen.   

Presentaties Bloemenbureau Holland, stand 7.30
Woensdag 9 en donderdag 10 november

  • 11.00 – 11.30 uur: ‘De invloed van shopper activaties’, door Ivo van Orden
  • 14.00 – 14.30 uur: ‘De toekomst van online’, door Guy Sie
  • 16.00 – 16.30 uur: ‘Zó kijkt de consument naar duurzaamheid in relatie tot bloemen en planten’, door Esther de Waard en Monique Kemperman.

Meer informatie
Neem contact op met Arthur Schiphorst, corporate communicatie, via aschiphorst@bloemenbureauholland.nl of +31(0)6 53 69 54 00.
                  
Oktober 2022