• LinkedIn
  • Twitter

Green Monday campagne verdrijft misère

13 februari 2018

Maandag 15 januari was het Blue Monday: de meest depressieve dag van het jaar. Deze dag is vooral bekend in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, landen waarvoor we de Green Monday campagne ontwikkelden.

Bloemen als beste medicijn

Afbeelding
Binnen deze campagne werden bloemen op social media gepositioneerd als beste medicijn tegen deze futloze, donkere dag. We plaatsten posts in carrousel- en albumvorm met meerdere beelden waarin bloemen waren gefotografeerd in de vorm van medicijnflesjes. Deze werden ondersteund met teksten als: “Voorschrift: 1 boeket, driemaal daags ruiken. Herhaal indien nodig.”

Resultaat boven verwachting
Naast organische posts op alle socialmediakanalen was er een betaalde campagne op Facebook. En het resultaat? Dat was boven verwachting. We bereikten 661.711 mensen, terwijl het doel 450.000 was. Van de bereikte mensen was 70% vrouw tussen de 25 – 34 jaar, wat goed aansluit op de IP doelgroep-doelstellingen.