• LinkedIn
  • Twitter

De Woonplanten voor 2016 zijn bekend

03 juni 2015

De succesvolle campagne ‘Woonplant van de Maand’ krijgt in 2016 een vervolg. Met deze campagne laten we het brede en diepe assortiment van kamerplanten uit Nederland zien en kunnen we de pers en de consumenten elke maand nieuwtjes over planten vertellen. Met als doel dat consumenten ervan overtuigd raken dat je je lekkerder voelt met planten om je heen en daardoor meer planten gaan kopen. Bovendien bieden we hiermee de handel en de verkooppunten een jaarrond programma om op in te haken. 

Hoe worden de producten geselecteerd?  

De lijst met planten is tot stand gekomen in samenwerking met de productspecialisten van FloraHolland. Bij de selectie is rekening gehouden met een aantal criteria. Zo mag een product slechts een keer per drie jaar gepromoot worden om zodoende zoveel mogelijk productgroepen te bedienen. Om een goede verkrijgbaarheid te garanderen, moeten er minimaal vier kwekers zijn die de plant of plantengroep telen en moeten de  producten  in een periode van zeven maanden goed worden aangevoerd (1 à 2 seizoensproducten uitgezonderd). Bovendien bekijken we of de planten interessant zijn voor de consumenten(pers) en aansluiten bij de huidige tijdgeest. Net als in 2015 worden de planten gefotografeerd in de groentrends. Nieuw is dat we voor 2016 een aantal leuke combinaties van producten hebben gemaakt waardoor ook wat kleinere producten gezamenlijk aan bod komen. 

Productlijst 2016

Januari Kamerbomen (Beaucarnea, Polyscias, Dracaene, Pachira)
Februari Narcis
Maart Witte geurende planten (Gardenia, Stephanotis, Jasmijn)
April Peperomia
Mei Tropische schoonheden (Medinilla, Gloriosa, Anigozanthos)
Juni Zamioculcas
Juli Potroos
Augustus Cactussen
September Hangplanten
Oktober Aglaonema
November Bijzondere Orchideeën (Cattleya, Paphiopedilum, Zygopetalum, Brassia, Dendrobium nobilé)
December Azalea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De lijst wordt nu al bekend gemaakt om de verschillende verkoopkanalen en producenten voldoende tijd te geven vooruit te plannen en te stimuleren eigen verkoopacties te ontwikkelen om zo mee te profiteren van alle aandacht.