• LinkedIn
  • Twitter

De Woonplanten van 2017 zijn bekend

06 juni 2016

De succesvolle campagne ‘Woonplant van de Maand’ wordt ook in 2017 voortgezet. Met deze campagne laten we het brede en diepe assortiment van kamerplanten zien en kunnen we de pers en de consumenten elke maand nieuwtjes over planten vertellen. Met als doel dat consumenten ervan overtuigd raken dat je je lekkerder voelt met planten om je heen en daardoor meer planten gaan kopen. Bovendien bieden we hiermee de handel en de verkooppunten een jaarrond programma om op in te haken. 

Hoe worden de producten geselecteerd?
De lijst met planten is tot stand gekomen in samenwerking met de productspecialisten van Royal FloraHolland. Bij de selectie is rekening gehouden met een aantal criteria. Zo mag een product slechts een keer per drie jaar gepromoot worden om zodoende zoveel mogelijk productgroepen te bedienen. Om een goede verkrijgbaarheid te garanderen, moeten er minimaal vier kwekers zijn die de plant of plantengroep telen en moeten de  producten  in een periode van zeven maanden goed worden aangevoerd (1 à 2 seizoensproducten uitgezonderd). Bovendien bekijken we of de planten interessant zijn voor de consumenten(pers) en aansluiten bij de huidige tijdgeest. Net als in 2016 worden de planten gefotografeerd conform de groenbranche stijltrends. In 2016 hebben we voor het eerst een aantal combinaties van producten gemaakt, waardoor ook wat beperkter aangevoerde producten gezamenlijk aan bod konden komen. Omdat de consumenten en de pers daar goed op hebben gereageerd, zetten we dat in 2017 voort.

Productlijst 2017

Januari Ficus benjamina
Februari Exclusieve palmen (Cycas, Livistona, Caryota, Rhapis)
Maart Bromelia
April Bananenplant
Mei Binnenste-buitenplanten (Calla, Campanula, Celosia, Platycodon, Potlelie)
Juni Mannenplanten (Codiaeum, Philodendron, Sansevieria, Schefflera, Scindapsus)
Juli Kalanchoë
Augustus Aloë
September Alocasia
Oktober Zuiver Groen (Klimop, Nephrolepis, Potgerbera, Spathiphyllum)
November Cyclaam
December Amaryllis

De lijst wordt nu al bekend gemaakt om de verschillende verkoopkanalen en producenten voldoende tijd te geven vooruit te plannen. En hen te stimuleren eigen verkoopacties te ontwikkelen om zo optimaal te profiteren van alle aandacht.