• LinkedIn
  • Twitter

Actie ApéroFleurs heeft ver boven verwachting gescoord

06 december 2018

De resultaten van ApéroFleurs zijn binnen. De actie met de mini-boeketjes heeft ver boven verwachting gescoord. De ApéroFleurs-actie die van 27 september tot en met 14 oktober plaatsvond in Frankrijk, is zeer goed ontvangen door de sector. 1800 bloemisten door het hele land hebben de ApéroFleurs-kit neergezet in hun winkel. Ze vonden het idee van de mini-boeketjes heel leuk, net als hun klanten trouwens. ApéroFleurs vergroot het bloemen-aanbod dankzij een aansprekend thema. 

15% van de bloemisten in Frankrijk

Afbeelding
Voor deze eerste editie is een beperkt aantal bloemengroothandelaren/exporteurs benadert om partner te zijn van de actie. Meer dan 1800 bloemisten in Frankrijk hebben meegedaan, dat is zo’n 15% van het totaal aantal bloemisten. De consumenten vonden de kleine boeketjes voor een dito prijs heel leuk. Een mooi impuls-product. Sommige bloemisten vonden een mini-boeketje te klein als het als cadeau wordt gekocht. Dat is het mooie aan ApéroFleurs: zolang het idee aanspreekt, kan de bloemist er wel iets van maken voor iedere klant.  

Vervolg in 2019
ApéroFleurs is verschenen op internet, op de radio en op digitale reclameborden.* De meeste bloemisten hebben aangegeven wel door te willen gaan met ApéroFleurs en vinden het voorjaar of het begin van de zomer de beste periode.  Dat is ook precies het idee van Bloemenbureau Holland en de bloemenleveranciers. Begin 2019 wordt een eerste bijeenkomst belegt om de strategie van ApéroFleurs in het nieuwe jaar vast te leggen.

Lees hier meer over de campagne.
 
*Het is belangrijk te weten dat in ApéroFleurs het woord apéro zit, en daarmee moet er rekening gehouden worden met de Franse regelgeving omtrent alcohol gebruik in communicatie richting de consument.