• LinkedIn
  • Twitter

Groenbranche Trends 2016

Na de succesvolle samenwerking in 2015 hebben Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, Bloemenbureau Holland en iBulb wederom de handen ineen geslagen om gezamenlijk de trends 2016 te vertalen naar de groenbranche. Samen met trendwatcher Aafje Nijman zijn de Groenbranche Trends 2016 ontwikkeld. De trendinformatie is reeds beschikbaar en wordt vanaf 1 januari in (internationale) media getoond. 

Trendthema Wakker
Het trendthema van 2016 is Wakker: onder invloed van economische, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen verandert er van alles om ons heen. De wereld is volop in beweging. Informatie gaat in een handomdraai de wereld over en de grens tussen mens en computer is soms lastig te herkennen. Veranderingen gaan gepaard met de nodige turbulentie. Hypes volgen elkaar steeds sneller op en duwen mensen twee kanten op. Enerzijds wenden mensen zich tot de huiselijke omgeving voor comfort, vertrouwdheid en rust. Aan de andere kant staan mensen open voor wereldwijde opvattingen. Oude marktstructuren veranderen; er ontstaan directere handelsrelaties tussen producent en consument. En deze nieuwe structuren kunnen leiden tot onduidelijke situaties waardoor de behoefte ontstaat aan gidsen om klanten te begeleiden. Kortom, een tijd om onze ogen wijd open te zetten, want er gebeurt ontzettend veel! Een tijd waarvan bloemen, planten en bloembollen overtuigend deelgenoot zijn.

De stijltrends
De Groenbranche Trends zijn een doorvertaling van deze ontwikkelingen specifiek gericht op de groene branche, voor toepassing zowel binnen als buiten. De Groenbranche Trends 2016 omvatten vier stijltrends die ieder een ander type consument aanspreken, te weten: Connect The Story, Reconsider Space,The World Beyond en More is More.

Afbeelding verwijderd.

Zichtbaarheid groen
Met hulp van de Groenbranche Trends 2016 wordt er o.a. specifiek en nieuwswaardig beeld- en persmateriaal ontwikkeld met als doel zoveel mogelijk publiciteit te generen in de media. Dit moet bijdragen aan het vergroten van de zichtbaarheid van ‘groen’ bij de consument. Naast media worden ook leden en financiers van de samenwerkende organisaties over de trends geïnformeerd, zodat zij dit kunnen toepassen bij het maken van keuzes voor bijvoorbeeld inkoop of productinnovatie. 

Lees hier meer over de stijltrends 2016: