• LinkedIn
  • Twitter

Van Grauw naar Groen tot op de winkelvloer

03 maart 2023

GroenRijk en Intratuin stimuleren verkoop met verleidelijke acties

De campagne Van Grauw naar Groen kent dit jaar een vliegende start. Met uitingen online- en social media-uitingen in achtereenvolgens Nederland en Duitsland en de presentatie van de nieuwe Groenburgemeester, actrice Sanne Vogel.

Voor de tweede helft april staan ook shopper activaties gepland, die gelinkt zijn aan de campagne Van Grauw Naar Groen. Na succesvolle activaties in voorgaande jaren, werken we ook nu weer samen met tuincentraketens GroenRijk en Intratuin. De shopper activaties verlengen feitelijk de campagne, maar dan op de winkelvloer. Het doel van de activaties is naast het stimuleren van de verkoop en een betere winkelpresentatie. Uiteindelijk leidend tot minder derving voor de tuincentra. 

Activaties met meerwaarde
In de week van 12 tot en met 18 april trapt GroenRijk af met een aantrekkelijke actie in 23 tuincentra. Bij aankoop van 2 hangpotten of 1 tray perkgoed met 8 planten van Festival Colours en krijgt de klant POKON voeding t.w.v. € 4,99. De actie is exclusief voor groenkaarthouders (gratis aanmelding). Daarmee hoopt GroenRijk een aantrekkelijk aanbod te bieden aan de groenkaarthouders en een impuls te geven aan de verkoop van het perkgoed van Festival Colours. 

Afbeelding
Shopper activatie Intratuin
In het weekend van 22 en 23 april kan de consument zijn slag slaan met buitenplanten bij een van de 55 vestigingen van Intratuin. Wie voor minimaal € 20,- aan tuinplanten naar huis gaat, krijgt ze mee in een gratis kofferbakzak. Een actie in samenwerking met PSP outdoor. 

Campagne afsluiter
Consumenten komen beide shopper activaties tegen in een gerichte social mediacampagne opgezet vanuit de consumentenwebsite mooiwatplantendoen.nl. Vanzelfsprekend promoten GroenRijk en Intratuin de buitenplanten-activaties in hun eigen folders, nieuwsbrieven en online kanalen. In de winkels zijn de posters duidelijk zichtbaar. Communicatie die elkaar versterkt. 

“Wij denken graag met de partners mee hoe we de presentatie op de winkelvloer kunnen optimaliseren en klanten kunnen stimuleren in de aanschaf van tuinplanten. Met elke activatie doen we weer nieuwe kennis en ervaring op, die we gebruiken bij volgende activaties. Met elkaar worden we steeds slimmer en weten we aan welke knoppen we moeten draaien. De shopper activaties zijn daarmee ook een mooie afsluiter voor de Van Grauw naar Groen-campagne 2023!”, constateert Sherelle Schmidt, shopper marketeer bij Bloemenbureau Holland. 

Meer informatie
Meer weten over onze shopper activaties en wat dit voor jouw business kan betekenen? Neem contact op met Floris Wiebosch, shopper activatie marketeer, via fwiebosch@bloemenbureauholland.nl of 06 53 81 71 33. 

              
April 2023