• LinkedIn
  • Twitter

Valentijnscampagne 2018

14 februari 2018

Hoe richt je een Valentijnscampagne in, als blijkt dat een groot deel van de mensen geen fan is? Dan richt je je op de liefhebbers én de haters.

Bloemen en romantiek

Afbeelding
Valentijnscampagne 2018
Recent onderzoek toont aan dat 44% van de mensen geen fan is van Valentijnsdag en dat 18% de dag zelfs regelrecht haat. Slechts 14% van de ondervraagden zegt echt van Valentijnsdag te houden. Maar geen paniek! Romantiek is geenszins dood. 63% van de respondenten vindt het namelijk prachtig om bloemen te krijgen en 66% vindt het nog romantischer als dat niet op 14 februari gebeurt.

Goede raad als je Valentijn haat…
Daarom daagt onze provocatieve #❤365-campagne mensen uit om vooral het hele jaar door romantisch te zijn. Met ‘Goede raad als je Valentijn haat…’ geven we alle Valentijnhaters én -liefhebbers een argument om hun hart te volgen en bloemen te geven op een moment dat ze zelf kiezen. De dag ervoor. De week erna. Of gewoon op Valentijnsdag zelf.

Campagne en kanalen
De campagne loopt van 7 tot en met 21 februari, op Mooiwatbloemendoen.nl, Facebook en Instagram. Gestart wordt met een persbericht over het onderzoek waaruit blijkt dat een groot deel van onze doelgroep Valentijn niet leuk vindt. Vervolgens verschijnen in de media verschillende quotes die verwoorden dat het prima is om Valentijn te haten, maar dat je altijd bloemen kunt kopen.

Meer weten?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Daan Langstraat, +31 (0)174 72 70 19 of via d.langstraat@bloemenbureauholland.nl.