Trending in de Tuin: ontdek en deel de leukste tuintrends

Comfortabel & luxe, een kleurrijke tuin en de nieuwe wildernis. Alle drie voorbeelden van tuintrends van deze herfst. Ze zijn te zien en beleven binnen de herfst editie van de campagne Trending in de Tuin die Mooiwatplantendoen.nl op 24 september start in Duitsland en Nederland. 

Op Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl staan de nieuwste trends op het gebied van tuin, terras en balkon. ‘We bieden inspiratie en tips, maar willen mensen vooral stimuleren te laten zien hoe deze trends in hun eigen tuin terugkomen. Bezoekers kunnen dagelijks insturen en dit vervolgens delen via social media’, aldus Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland. 

Win voor €100 aan tuinplanten
Inzendingen die aansluiten bij de drie tuintrends komen online te staan op de pagina van de betreffende trend. Iedere maand beoordeeld een onafhankelijke jury de inzendingen en mag er één winnaar voor €100,- gaan shoppen aan tuinplanten. Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met tuinplanten te variëren.‘ Daarmee wordt hun betrokkenheid bij hun groene woon- en leefomgeving alleen maar groter’, zegt Van Orden. 

Trend Presenters
De campagne richt zich voornamelijk op trendvolgende vrouwen, in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Ook wel Trend Presenters genoemd. Ze volgen nauwgezet de trends, maar hebben ook traditie hoog in het vaandel. Ze laten zich graag adviseren door experts en houden van handige tips die bij het hebben van een ‘buiten’ horen.

Herfstcampagne
Om de campagne deze herfst bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen wordt er drie weken lang een online mediacampagne gevoerd. PR-activiteiten moeten er voor zorgen dat bloggers en de juiste bladen ook over de campagne gaan vertellen. Uiteraard wordt de campagne ondersteund via de websites en social media kanalen van Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl.

Trending in de Tuin - Comfortabel & luxe
Download image