• LinkedIn
  • Twitter

Ruik de lente!

02 maart 2018

Van 21 t/m 31 maart worden in België, Frankrijk en Nederland de Ruik-de-lente dagen georganiseerd als officiële start van het lenteseizoen.

Uit onderzoek blijkt dat mensen houden van dingen die hun zintuigen stimuleren. Bloemen prikkelen verschillende zintuigen tegelijk; het oog door hun prachtige vormen en kleuren, reuk wordt gestimuleerd door de onweerstaanbare geur en de tast door de hoge aaibaarheidsfactor. Tijdens de Ruik-de-lente-dagen worden consumenten geattendeerd op de zintuigelijke eigenschappen van voorjaarsbloemen. Dit zowel bij de deelnemende bloemisten als via Mooiwatbloemendoen.nl.

Afbeelding
Ruik de lente!

Gratis promotiepakket voor Nederlandse bloemisten
Royal FloraHolland, Plantion en VBW stellen 500 promotiepakketten beschikbaar; bestaande uit een stoepbordposter (A1), posters (A3) voor in de winkel, boeket- en bloemenkaartjes. Hiermee kunnen bloemisten hun klanten attenderen op de start van de lente én op de heerlijk geurende voorjaarsbloemen zoals sering, hyacint, bloesemtakken, Polyanthus tuberosa en nog veel meer.

Het gratis promotiepakket kan vanaf 15 maart worden afgehaald bij alle locaties van Royal FloraHolland, Plantion en DobbeFlowers (in het Waterdrinker Green Trade Center).

Voorjaarsbloemenacties over de grens 
In samenwerking met de Belgische bloemistenorganisatie KUFB en zes groothandelaren is in België week 11 (12 t/m 18 maart) uitgeroepen tot de Ruik-de-lente-week. Alle groothandelaren zetten acties op om hun klanten te stimuleren geurende voorjaarsbloemen te kopen. De promotiecampagne '365 dagen bloemen' stelt bovendien 400 promotiepakketten beschikbaar voor de Belgische bloemist. Via Bloemenbureau Holland worden de Ruik-de-lente-dagen ook in Frankrijk ondersteund. Er zijn daardoor ook 500 promotiepakketten beschikbaar voor de Franse bloemist en deze worden verspreid via 17 groothandelscentra van Agora.

Sectorbrede ondersteuning
De Ruik-de-lente-dagen komen voort uit de campagne ‘365 dagen bloemen’ en worden gesteund door Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Bloemenbureau Holland. De campagne ‘365 dagen bloemen’ is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland.

Downloadable POS materiaal: