Mooiwatplantendoen.nl presenteert Green Paper

Longread over hoe we de wereld kunnen gaan redden met kamerplanten. 

Met gepaste trots onthult Mooiwatplantendoen.nl een nieuw type content. We noemen het een Green Paper, met een knipoog naar de term white paper. Het Green Paper vertelt het verhaal van auteur Sidney Vollmer, die in 2020 transformeerde van botte kamerplantenbeul tot tedere plantentante. In ‘Hoe we de wereld gaan redden met kamerplanten’ neemt hij de lezer mee op zijn groene ontdekkingsreis.

Green Paper Mooiwatplantendoen.nlEen leerzame, groene ontdekkingsreis
Sidney Vollmer hamstert tijdens de lockdown geen toiletpapier, maar planten en zaden. Samen met zijn tweejarige dochter gaat hij het groene avontuur aan. Sidney, die zijn planten voorheen een Spartaanse opvoeding gaf, neemt ons mee op zijn ontdekkingsreis. En daar steek je als lezer ook nog veel van op. Over planten die stenen imiteren. Planten die geheugen hebben. Die kunnen bewegen. Langzaamaan kan de auteur nog maar één conclusie trekken: kamerplanten zouden zowaar wel eens de wereld kunnen gaan redden! 

Bedankt Plant x de tijdsgeest
Het idee van het Green Paper past perfect bij de Bedankt Plant-campagne. Het thema Health & Wellbeing, waar de campagne om draait, en de huidige tijdsgeest lenen zich goed voor een meer diepgaand stuk content. Lezers ontvangen toegang tot het Green Paper, dat ook vertaald is in het Duits, Frans en Engels, na het achterlaten van hun e-mailadres op Mooiwatplantendoen.nl en de anderstalige versies hiervan. 

Mediaplan voor extra bereik
Om het bereik en de zichtbaarheid van het Green Paper te vergroten promoten we het stuk op onze eigen kanalen Mooiwatplantendoen.nl en de zusterwebsites in Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk en onze social kanalen Instagram en Facebook. Zowel organisch en als via betaalde posts. In Nederland sturen we een speciale nieuwsbrief naar de abonnees van onze Mooiwatplantendoen- én Mooiwatbloemendoennieuwsbrief. Bovendien staan er in alle landen mediasamenwerkingen op de rol. Dit varieert van nieuwsbriefintegraties (aandacht verwerven in nieuwbrieven van externe partijen binnen de groene community, zoals lokale of online plantenwinkels) tot aan samenwerkingen met mediapartners en influencers die gaan schrijven over het Green Paper.

Lees en deel
Natuurlijk is het Green Paper ook beschikbaar voor jou als sectorgenoot. Niet alleen om zelf te lezen, maar ook om te delen binnen je eigen netwerk, want dat is het zeker waard! Via deze LINK kun je het Green Paper lezen, of vraag een PDF aan via info@bloemenbureauholland.nl.

Vervolg
Of deze nieuwe vorm van content delen om de consument te inspireren in de toekomst vaker door het Bloemenbureau gebruikt gaat worden, weten we nog niet. Dat hangt af van de reacties en resultaten. Net als van onze andere activiteiten meten we de resultaten en beslissen we na evaluatie of dit een vervolg krijgt. We hopen op veel enthousiaste reacties.

Meer informatie
Meer weten over het Green Paper? Neem dan contact op met Anneloes Demmers, content marketeer, via a.demmers@bloemenbureauholland.nl of Simone Dussine, country manager Nederland, via s.dussine@bloemenbureauholland.nl.