• LinkedIn
  • Twitter

Het is weer ApéroFleurs tijd in Frankrijk

04 juni 2020

Na maanden vooral thuis te hebben gezeten, zonder ‘echt’ contact, zonder ‘echte’ vrijheid, is er nu meer dan ooit het gevoel dat we moeten genieten van het moment, met elkaar - maar op gepaste afstand. Een moment van vrolijkheid en van even vergeten. Voor de Fransen is dé gelegenheid van samenkomen de apéro, waarbij je met vrienden een apératief drinkt. Het ApéroFleurs mini-boeket zorgt hierbij voor een kleurrijke en gezellige sfeer.

Afbeelding
ApéroFleurs: wat is het ook alweer?
Klein, maar heel fijn en gezellig; ApéroFleurs biedt de Franse consument een laagdrempelige, informele manier om van bloemen te genieten. Klein, snel mee te nemen, makkelijk neer te zetten: iedereen heeft wel een wijn- of bierglas in huis waar het mini-boeket prima in past. Juist in deze tijd zijn bloemen een krachtig signaal van liefde en vriendschap en verblijd je vrienden tijdens het borrelmoment met dit prachtige mini-boeketje. 

Content en social media
In Frankrijk zullen we, net als voorgaande jaren, de ApéroFleurs onder de aandacht brengen. Vanaf het weekend van 25 juni tonen we uitgebreide content op onze consumentenwebsite lajoiedesfleurs.fr en op onze social media kanalen, om het Franse publiek te interesseren voor ApéroFleurs. 

We sporen ook bloemisten aan om ApéroFleurs te promoten in hun winkels en via socials (ze zijn nu actiever dan ooit op social media). Zodat we met elkaar de Franse consument inspireren om met bloemen 'kleur te geven' aan de borrel. Onze campagne duurt een paar weken, maar het aanbod van ApéroFleurs-boeketjes mag natuurlijk heel de zomer en eigenlijk het hele jaar!

Communicatiemateriaal om te downloaden
We hebben een digitale communicatie-kit samengesteld met mooie beelden, een poster en andere informatie om ApéroFleurs te kunnen laten zien, zowel op internet - denk aan een websiteartikel, mailings, social media - als in de winkel. 

Geïnteresseerd in de digitale communicatie kit?
ApéroFleurs is een aandachtstrekker, de mini-boekjes zijn zo sympathiek. Praat er (online) over met je Franse klanten, interesseer ze om ook in de winkel ApéroFleurs te presenteren en de aandacht van de consument te trekken. Dat is gemakkelijk met het materiaal uit de kit. Vraag ‘m aan bij Floris Wiebosch van Bloemenbureau Holland via f.wiebosch@bloemenbureauholland.nl
 

Inhoud digitale communicatie-kit

Afbeelding
ApéroFleurs

1. Introductie ApéroFleurs
2. Actuele campagnebeelden
3. Winkelpresentatie 
4. Aanvullende digitale communicatiemiddelen :
    a. ApéroFleurs film
    b. Poster 
    c. B2B flyer 
    d. ApéroFleurs logo 
    e. Boeketideeën: drinks & cocktails
    f.  Boeketideeën: trendy