Grootouderdag in Nederland en Duitsland

In de aanloop naar Grootouderdag besteden we in Nederland en Duitsland extra aandacht aan alle opa’s en oma’s. Met een flinke dosis liefde en een beetje humor. Suggesties daarvoor geven we met content op Mooiwatbloemendoen.nl en Tollwasblumenmachen.de. Er is bovendien een Grootouderdag shopper activatie in de Duitse deelstaat Bavaria.

Grootouderdag shopper activatie DuitslandExtra aandacht voor opa en oma
Grootouderdag is in het leven geroepen als speciale dag voor opa’s en oma’s, om ze eens extra te verrassen. Het zijn ten slotte vaak heel bijzondere mensen die ons op een unieke manier bijstaan. In Nederland vieren we dit op 3 oktober, in Duitsland een week later, op 10 oktober. 

Speciale content
Op Mooiwatbloemendoen.nl en Tollwasblumenmachen.de spelen we in op Grootouderdag met twee boeketrecepten en leuke DIY tips om voor of met opa en/of oma te gaan doen. Denk daarbij aan suggesties voor de mooiste bloemen die je cadeau kunt doen, en DIY’s voor grote en kleine knutselaars. In de zelfgemaakte vaasjes komen de meegebrachte bloemen nog beter tot hun recht.

Shopper activatie Beieren
In samenwerking met Fellini Foundation, FDF Bavaria, FleuraMetz, Chrysal en Berg Roses ontwikkelden we bovendien een shopper activatie. Deze vindt plaats in Beieren en spoort de consument aan om bij de deelnemende bloemist de speciale editie roos, de ‘Con Amore’, te kopen voor een boeket vol extra liefde voor opa en oma.

Communicatie
De content is te bewonderen op onze Nederlandse en Duitse consumentenwebsites. We jagen dit aan via de bijhorende Facebook- en Instagramkanalen en het is onderdeel van onze langlopende online media ondersteuning.

Meer informatie
Meer weten? Tessa Triesscheijn, manager content marketing, kan je meer vertellen over de Grootouderdagcontent (ttriesscheijn@bloemenbureauholland.nl). Voor vragen over de shopper activatie kun je terecht bij Floris Wiebosch, shopper activatie marketeer (fwiebosch@bloemenbureauholland.nl).

                   
Oktober 2021