• LinkedIn
  • Twitter

Florale Día de los Muertos-campagne in Duitsland en Frankrijk

16 oktober 2019

Vanaf 15 oktober is het zover in Duitsland en Frankrijk: dan start daar de Día de los Muertos-campagne. Een bloemrijke campagne van Bloemenbureau Holland, die de doelgroep bereikt via magazines, influencers, een online video, websites en natuurlijk via de bloemist.

Allerzielen en bloemen

Afbeelding
Dia de los Muertos-campagne
Día de los Muertos, of de Dag van de Doden, is de Mexicaanse viering van Allerheiligen en Allerzielen. Geen sombere gebeurtenis, maar een moment om de mooie herinnering aan overledenen te vieren. Binnen Día de los Muertos spelen bloemen een belangrijke, symbolische rol. Ze zijn de kleurrijke brug tussen de levenden en de doden, staan voor de kwetsbaarheid van het leven en herinneren ons eraan dat het belangrijk is om van het leven te genieten en het te vieren.

De online campagne
Bloemenbureau Holland wil een jongere generatie weer inspireren om deze dag te vieren, met een natuurlijke rol voor bloemen. De Día de los Muertos-campagne loopt in Frankrijk en Duitsland. De consument leest er alles over op Tollwasblumenemachen.de, Lajoiedesfleurs.fr en natuurlijk de bijbehorende socialmediakanalen. Er wordt ook een online video gelanceerd. 

De campagne in print en op de winkelvloer
Daarnaast zijn er publicaties in ELLE, Femme Actuelle, Gala en Le Parisien in Frankrijk en Stern Focus en Couch Magazine in Duitsland. Ook zet Bloemenbureau Holland partnerships in met diverse influencers. Een aantal bloemisten gaat bovendien de uitdaging aan om hun winkel om te toveren in een Día de los Muertos-beleving met bijzondere arrangementen.

Campagne op basis van onderzoek
Uit onderzoek blijkt dat 57% van de Fransen Allerzielen op een feestelijker manier wil vieren. Er is een verlangen om de doden op een nieuwe en positieve manier te herinneren. Met familie of vrienden, een bloemrijk altaar, thuis of in een restaurant, een bar of zelfs ergens buiten. Allerzielen is daarmee niet langer een grijze dag van rouw. De campagne haakt in op bewezen sentimenten.

Posters
Download hieronder de Franse en Duitse campagne posters en bekijk de carroussel voor de uitingen.

Meer weten?
Neem dan contact op met Daan Langstraat, campagnemanager snijbloemen via: 0174 72 70 19 of d.langstraat@bloemenbureauholland.nl.