Dit is de Fill the distance with beauty-campagne

Download nu de campagnematerialen voor je eigen kanalen!

Totdat een Covid 19-vaccin is ontwikkeld, zullen we ons moeten blijven houden aan de normen voor sociale afstand. Maar in plaats van ons hierdoor te laten verdelen, moedigen we mensen aan om deze afstand met schoonheid te vullen. Hiervoor hebben we, in nauwe samenwerking met de sector, een compleet nieuwe bloemen- en plantencampagne ontwikkeld, die vanaf 7 september van start gaat.

Vul de afstand met schoonheid
Deze nieuwe internationale campagne - die we uitdragen via de consumentenmerken Mooiwatbloemendoen.nl én Mooiwatplantendoen.nl - belicht de afstand als iets dat ons eigenlijk dichter bij elkaar kan brengen. We roepen mensen op om de leegte tussen ons te zien als een ruimte waar mooie dingen kunnen bloeien. We willen consumenten aanmoedigen om de emotionele leegte tussen dierbaren op te vullen met schoonheid, door planten en bloemen te geven. En zo elkaar te inspireren om de wereld in deze tijden een stukje mooier te kleuren.

In vier talen
Het thema van de campagne is ‘Fill the distance with beauty’ dat in vier talen is verwoord. In het Nederlands is de campagneregel ‘Vul de afstand met schoonheid’, met de hashtags #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty voor social media.

De campagne-uitingen
Je kunt nu gratis campagnematerialen downloaden zoals posters, beelden en video-animaties om in te zetten in je eigen social media en verkoopkanalen. We bieden een variëteit van uitingen waarin veel verschillende bloemen, kamerplanten en buitenplanten de hoofdrol spelen. Haak aan, download de middelen via de links hieronder en gebruik ze met de hashtags #VulDeAfstand en #FillTheDistanceWithBeauty, om samen zoveel mogelijk mensen aan te moedigen de fysieke en emotionele afstand met de schoonheid van bloemen en planten te vullen.

Downloadlinks:

Voor de campagnematerialen in het Duits, kijk hier
Voor de campagnematerialen in het Frans, kijk hier
Voor de campagnematerialen in het Engels, kijk hier

Media
Deze grote consumentencampagne gaat op 7 september van start in Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Op 21 september is de lancering in Duitsland. Onze mediastrategie bestaat uit vier pijlers:

  • (Digital) Out Of Home: in de vier kernlanden zal deze campagne zichtbaar zijn op digitale buitenreclameobjecten in (middel)grote steden. De locaties worden gekozen om maximaal bereik te creëren, en zijn aangepast op de huidige gang van de consument naar voornamelijk buitenlocaties.
  • Online: door middel van Homepage take-overs creëren we een groot bereik met onze opvallende campagnebeelden. Vanuit deze uitingen kan doorgeklikt worden naar onze consumentenwebsites Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en de zusterplatformen in de kernlanden. 
  • Social media en content: via onze eigen kanalen Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en de zustersites in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt de campagne gericht gepusht om een zo groot mogelijke zichtbaarheid te realiseren. Wij hebben een aantal mooie contentartikelen en posts voorbereid waarmee we de consument zullen inspireren bloemen en planten in huis te halen.
  • Influencers: in de vier kernlanden worden influencers ingezet om pakkende content te creëren die aansluit bij het campagnethema, welke wordt verspreid via hun eigen kanalen.

Extra bereik Duitsland
Om nóg meer consumenten te bereiken, werken we voor deze speciale campagne in Duitsland samen met ‘1000 gute Gründe’ (Landgard) die hun kanalen inzetten om zichtbaarheid te creëren voor deze campagne.

PR
'Vul de afstand met schoonheid' Bloemen en Planten Fiets Drive_Thru in AmsterdamIn Nederland rollen we een heel speciale en coronaproof PR-actie uit voor consumenten, influencers en journalisten waarvan we verwachten veel aandacht te krijgen in de pers en op social media. Van 17 tot en met 19 september kunnen consumenten door de Bloemen en Planten Fiets Drive-Thru in Amsterdam fietsen. Wie door de drive-thru fietst, mag een boeket of plant uitzoeken. En dat zijn niet zomaar boeketten en planten, want ze hebben allemaal een eigen betekenis. Ons doel is om zoveel mogelijk afstand met schoonheid te vullen. Daarom vragen we bezoekers van de drive-thru te ‘betalen’ met een social share door via Instagram of Facebook vrienden en familie op te roepen om ook langs te komen.

Promotiepakket
In Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland wordt, in samenwerking met vele partners als VBW, Waterdrinker, Landgard, Fleurop, divers point of sale-materiaal verspreid waaronder posters, ansichtkaarten, vloerstickers en een speciaal boeketlint. Op deze manier geven we deze verkoopgerichte campagne een extra boost door zichtbaarheid in de verkoopkanalen.

Winactie
In Nederland organiseren we samen met de VBW een winactie. Bloemisten geven ansichtkaarten weg met alle foto's van de campagne. Hierop staat een unieke wincode, waarmee de consument kans maakt op een boeket of plant ter waarde van 30 euro. In Duitsland organiseert Fleurop een aantrekkelijke winactie.

Ook voor andere Europese landen
Er is ook campagnemateriaal te downloaden in het Deens, Italiaans, Pools, Russisch, Spaans en Zweeds. Zo kan iedereen op zijn eigen kanalen meedoen aan deze campagne en de boodschap 'Fill the distance with beauty' kracht bijzetten. Heb je interesse in deze taalversies, laat het ons weten via info@bloemenbureauholland.nl of ga naar onze marketing portal

Meer weten?
Wil je meer informatie over deze campagne, neem dan gerust contact met ons op via info@bloemenbureauholland.nl.

 

Campagnebeeld 'Vul de afstand met schoonheid'
Campagnebeeld 'Vul de afstand met schoonheid'
Download image