• LinkedIn
  • Twitter

Campagne ‘Vier de zomer!’

19 juni 2018

Vanaf maandag 18 juni gaat de activatiecampagne ‘Vier de zomer!’ van start. We willen consumenten laten zien dat bloemen het zomerse gevoel pas echt compleet maken: een zomers boeket op de (tuin)tafel, eetbare bloemen in de salade of een arm- of haarcorsage tijdens een festival. Via diverse landelijke media vertellen we deze boodschap aan de consument.

Van 18 juni tot en met 1 juli 2018 kunnen consumenten in Nederland bij aankoop van een zomers boeket bloemen (bij een deelnemende bloemist) meedingen naar een geheel verzorgde midzomerlunch thuis, voor maximaal tien personen. De lunch wordt drie keer weggeven, daarnaast zijn er nog vijftig boeketten te winnen. De actievoorwaarden en een overzicht van deelnemende bloemisten zijn vanaf 18 juni te vinden op Mooiwatbloemendoen.nl/vierdezomer.

Midzomer
De campagne sluit aan bij de zomercontent van Mooiwatbloemendoen.nl. Vanaf 21 juni staat het midzomerfeest centraal in alle vier de kernlanden. Midzomer (midsommar) is een van de belangrijkste events in Scandinavië in het algemeen en in Zweden in het bijzonder. Familie en vrienden komen bij elkaar, eten samen buiten, dragen bloemenkransen en versieren de boel met bloemen om de dagen te vieren waarop het 't langst licht is.

Mediacampagne
Consumenten worden van de campagne op de hoogte gebracht door de inzet van een radiocommercial, online bannering en uiteraard via de website en social media kanalen van Mooiwatbloemendoen.nl.

Geluidsbestand

-Uitzendschema radio

Gratis promotiepakket voor bloemisten
We stellen 500 promotiepakketten beschikbaar. In het promotiepakket zitten o.a. actievouchers met een unieke wincode. Bij aankoop van een ‘zomers boeket’ ontvangen klanten een voucher. Via de wincode maken zij kans op één van de drie geheel verzorgde midzomerlunches of een boeket (t.w.v. € 20) naar keuze. Daarnaast bestaat het pakket uit stoepbordposters, posters om in de winkel op te hangen, boeketkaartjes voor aan zomerse boeketten en een armclip (Oasis® Wrap Wristlet), bedoeld voor een armcorsage. Leuk om te dragen op bijvoorbeeld een zomers festival.

Afbeelding
Activatiecampagne: Vier de zomer!

Sectorbrede ondersteuning
Deze campagne wordt actief ondersteund door: VBW, Royal FloraHolland, Plantion, Alflora, Smithers-Oasis, Waterdrinker Green Trade Center, 365 dagen bloemen en Coloured by Gerbera.

Please accept marketing-cookies to watch this content.

Downloadable POS materiaal: