BodenFrostFreiTag in aantocht

Een veelgehoorde vraag van consumenten: ‘Wanneer kan ik mijn plantjes veilig, zonder vorstgevaar buiten neerzetten?’ Bloemenbureau Holland maakt het duidelijk met de campagne BodenFrostFreiTag.

Boden hoe?
BodenFrostFreiTag is een awareness campagne die vanaf week 17 zal lopen in Duitsland. Het gebruikt weersvoorspellingen om consumenten te informeren over het grillige voorjaarsweer. Zo weten tuinierliefhebbers wanneer nieuwe plantjes naar buiten mogen en wanneer ze deze moeten beschermen tegen (mogelijke) vorst aan de grond. 

Zo werkt het
In korte online video’s maakt een weerman weersvoorspellingen op een documentaire-achtige manier. Een digitale weersvoorspeller kan daarnaast push berichten sturen wanneer er direct vorstgevaar dreigt. Natuurlijk vergezeld van tips voor wat te doen met je plantjes. Is de nachtvorstperiode afgelopen? Dan roepen we een vrijdag in het leven om de eerste nachtvorstvrije dag te vieren: de BodenFrostFreiTag inderdaad. Dé dag om met een flinke boodschappenlijst naar het tuincentrum, de bloemist of de plantenzaak te trekken. 

Mogelijk ook in Nederland
De BodenFrostFreiTag-campagne wordt de komende drie jaar uitgerold, de kick-of is dit jaar in Duitsland. Mogelijk komt de campagne volgend jaar ook naar Nederland. De campagneperiode is week 17 en 19 (vanaf 26 april), BodenFrostFreiTag focust op de steden Keulen, Berlijn, München en Hamburg. Verder zal er stevig op media ingezet worden om de campagne niet 'ongemerkt' aan de doelgroep voorbij te laten gaan.