Bodenfrostfreitag-campagne komt eraan

In april is het zover: dan lanceren we voor de tweede keer de Bodenfrostfreitag-campagne (BFF) in Duitsland. Ook deze keer stimuleren we de Duitse consument om de plantjes buiten te zetten, en waarschuwen we in geval van nachtvorst. Een boodschap die we met name via video zullen communiceren.

Bodenfrostfreitag, wat is het ook alweer?
Bodenfrostfreitag 2019 van startBodenfrosfreitag is een top-of-mind-awareness campagne rondom tuinplanten in Duitsland.  Op Bodenfrostfreitag vieren we dat het officieel dé eerste dag is dat tuinplanten onbezorgd naar buiten kunnen zonder kans op nachtvorst. Wat natuurlijk niet betekent dat je tot die datum moet wachten. Zet je groene vingers dit voorjaar vooral aan het werk op terras of balkon. Wij helpen de consument met inspirerende content en waarschuwen ze via een push bericht als er kans is op nachtvorst. Zo hebben zij genoeg tijd om hun buitenplanten te beschermen tegen een koutje.

BFF 2019
De tuinplanten campagne gaat lopen van 1 april tot en met zaterdag 4 mei. Op vrijdag 3 mei is het officieel Bodenfrostfreitag. De campagne richt zich met name op de steden Berlijn, München, Hamburg en Keulen. In de eerste fase creëren we awareness door video’s waarin een excentrieke weerman checkt of de nachtvorst al is verdwenen. In de tweede fase draait alles om ‘Hoera, het is Bodenfrostfreitag’. De video’s worden ondersteund met aanvullende content op Pflanzenfreude.de en de socialmediakanalen.

Verschillen met 2018
Na de evaluatie van de BFF-resultaten 2018 hebben we de campagne aangepast om een nog beter resultaat te boeken onder de doelgroep. De boodschap ten opzichte van vorig jaar is aangescherpt en starten we iets vroeger zodat de campagne nog relevanter wordt.   

Meer weten over de campagne?
Neem dan contact op met Isabel Groot, campaign manager Bloemenbureau Holland, via (0)174 727 012 of i.groot@bloemenbureauholland.nl.