Bloemen als bloeiende verbinders

Eenzaamheid centraal in extra editie We Hebben Meer Bloemen Nodig

Op 1 november start de nieuwste versie van de ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’-campagne. Hierin staat het onderwerp eenzaamheid centraal. In de campagne laten we zien hoe bloemen sociale verbinders zijn en daarmee een positieve bijdrage leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Met deze nieuwe editie spelen we in op de vraag vanuit de sector voor een extra snijbloemencampagne in het najaar. De campagne zal gedurende drie weken lopen in Duitsland en Nederland en maakt gebruik van verschillende kanalen. 

Thema eenzaamheid
Extra editie We Hebben Meer Bloemen Nodig-campagneEenzaamheid is geen nieuw fenomeen. Door de crisis ervaarden meer mensen dan ooit wat eenzaamheid is. En niet alleen ouderen. Het tegengaan van deze eenzaamheid doen we door ons met elkaar te verbinden. En wat stimuleert deze connectie nu beter dan bloemen? Bloemen brengen mensen dichter bij elkaar en vertellen wat met woorden misschien niet gezegd kan worden.

Zo communiceren we
Spil van de campagne is de al bestaande tien secondenfilm. Hieraan worden nieuwe scènes toegevoegd. Ook komt er nieuwe fotografie en een nieuwe poster. Via de inzet van de video op YouTube, mobile media (via smart phone), social media en de samenwerking met influencers verspreiden we de boodschap. Op Mooiwatbloemendoen.nl en Tollwasblumenmachen.de en de bijbehorende socialmediakanalen zetten we uiteraard ook bloemen als bloeiende verbinders centraal.

Communicatiemiddelen
Wil je aanhaken bij deze campagne? Campagnematerialen zijn vanaf 26 oktober via deze website downloadbaar.

Meer weten?
Voor meer informatie neem je contact op met Daan Langstraat, campagnemanager snijbloemen, via dlangstraat@bloemenbureauholland.nl.

                  
Oktober 2021