Kom in gesprek met Bloemenbureau Holland

Kom in gesprek met Bloemenbureau Holland

Tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair – 9, 10 en 11 november – in Aalsmeer is Bloemenbureau Holland aanwezig met een eigen ontmoetingsplek (stand nr. 7.30). In de stand draait alles om campagnes en kennis. Onze collega’s komen graag met bezoekers in gesprek over nut en noodzaak van collectieve promotie voor bloemen en planten. Ook worden de nieuwste inzichten gedeeld over het gedrag en de voorkeuren van de consument.

Op woensdag en donderdag zijn er korte presentaties over shopper activaties, online ontwikkelingen en duurzaamheid in de ogen van de consument. Niet te missen is de selfie wand. Hier kunnen bezoekers zichzelf vereeuwigen met kleurrijke bloemen en planten en het beeld delen op hun eigen socialmediakanalen.

Presentaties Bloemenbureau Holland, stand 7.30
Woensdag 9 en donderdag 10 november

  • 11.00 – 11.30 uur: ‘De invloed van shopper activaties’, door Ivo van Orden.
  • 14.00 – 14.30 uur: ‘De toekomst van online’, door Guy Sie.
  • 16.00 – 16.30: uur ‘Zó kijkt de consument naar duurzaamheid in relatie tot bloemen en planten’, door Esther de Waard en Monique Kemperman.

Het verhaal van Bloemenbureau Holland
In een decor van campagnes, commercials en andere promotieactiviteiten toont het Bloemenbureau hoe het zich sinds 1980 onafgebroken heeft ingezet om consumenten meer en vaker bloemen en planten te laten kopen. Om effectieve campagnes te kunnen ontwikkelen, onderzoekt Bloemenbureau Holland sinds jaar en dag het aankoopgedrag en de voorkeuren van de consument. Kennis die het deelt met kwekers en handelaren in de sierteeltsector. Zo ook tijdens deze Royal FloraHolland Trade Fair: op woensdag en donderdag kunnen bezoekers binnenlopen voor korte presentaties over actuele onderwerpen.

Presentaties
Op beide dagen praat Ivo van Orden, manager activatieteam, geïnteresseerden bij over de werking van shopper activaties. Hij deelt daarbij de lessen die zijn getrokken uit verschillende verkoopbevorderende activiteiten op de winkelvloer. Daarbij komen ook de resultaten aan bod van recent onderzoek in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. “Waardoor wordt de consument beïnvloed op het punt van verkoop? Het onderzoek laat zien op welke manier bijvoorbeeld assortiment, verpakking en presentatie van invloed zijn”, aldus Van Orden.

Guy Sie, social media marketeer bij Bloemenbureau Holland, gaat in zijn presentatie in op actuele en toekomstige ontwikkelingen. “In de onlinewereld gebeurt heel veel. Er komen nieuwe socialmediaplatforms aan en voor de langere termijn is zoiets als ‘metaverse’ in aantocht. Wees je bewust van die ontwikkelingen, om je hierop voor te bereiden”, is zijn boodschap.

Wie wil weten hoe de consument aankijkt tegen duurzaamheid rond bloemen en planten, is op beide dagen welkom bij de presentatie van Esther de Waard (manager strategie & campagne) en Monique Kemperman (campagne manager). Zij delen de resultaten van recent onderzoek dat het Bloemenbureau liet uitvoeren in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. “De consument staat op het punt over te stappen op duurzame bloemen en planten, maar ervaart nog een aantal drempels. Daar moeten we als sector mee aan de slag.”

Selfie-wand
Bezoekers kunnen in de stand zelf nog in actie komen. Voor een kleurrijke wand van bloemen en planten kunnen zij hun aanwezigheid vastleggen en delen via hun eigen socialmediakanalen.  

Meer weten?
Neem dan contact op met Monique Tummers, corporate communicatie specialist, via mtummers@bloemenbureauholland.nl.

                  
Oktober 2022