Goed resultaat voor wie Valentijn haat

Met de spraakmakende Valentijnscampagne 2018 haakten we in op het anti-Valentijnsentiment. Uit onderzoek bleek namelijk dat er irritatie bestaat over het commerciële karakter van de dag. Daarom was de campagneboodschap dat het prima is om Valentijn niet leuk te vinden: je kunt je liefde iedere dag tonen met bloemen! Maar hoe deed de campagne het?

Social, abri’s en influencers
In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is de campagne op Instagram en Facebook gevoerd. In Nederland maakten we bovendien gebruik van abri’s op NS stations en werkten we samen met influencers. Alleen al op social media is een bereik van bijna 30 miljoen behaald onder onze doelgroepen. Een prachtig resultaat.

Originele insteek, veel interactie
Dat de originele ‘anti-Valentijns’-insteek de juist keuze was, bleek uit het feit dat er veel interactie was op de advertenties. Ze werden meer dan gemiddeld gedeeld, doorgeplaatst, geliked en van reacties voorzien. Ook zijn er dankzij het persbericht plaatsingen geweest in onder andere de Margriet en op ZE.nl, Taspo, Imgegenteil.de en Vivere Parigi. Een grappige conclusie is ten slotte dat beelden met de rode roos als hoofdrolspeler toch nog steeds het beste werken met Valentijn.