PR-campagnes 'We Hebben Meer Bloemen Nodig': de hoogtepunten

Hoe sluit je een spraakmakende, internationale promotiecampagne af?

Met rake PR-events in de betrokken landen. In Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk verrasten we publiek en pers met bloemrijke events in het kader van 'We Hebben Meer Bloemen Nodig'. Want met bloemen vieren we de echt belangrijke dingen in het leven zoals vriendschappen, de liefde en het bereiken van mijlpalen. Momenten die nu belangrijker zijn dan ooit. Een samenvatting van de PR-hoogtepunten in deze landen.

Nederland: liefdevolle Bloom Bar
Een hofje in het centrum van Amsterdam werd eind mei omgetoverd tot een bloeiende ontmoetingsplek voor iedereen die meer bloemen én meer liefde nodig had. Mooie gesprekken en flirterige ontmoetingen ontstonden er aan de gigantische tafel vol bloemen. Naast mentions op social media van het publiek, besteedden onder andere Nouveau.nlMarieclaire.nl, Grazia.nl, Happyinshape.nlCosmogirl.nl en de zenders Sublime FM en AT5 aandacht aan het event.


Het VK: verrassende Flower Flashes
Op 7 juni herrezen er in hartje Londen drie spectaculaire bloemeninstallaties, oftewel Flower Flashes. Gemaakt door Amerikaans bloemengenie Lewis Miller en Royal Floral Designer Simon Lycett zorgden deze overdadige bloemenstunten voor verraste Londenaren en voor veel publiciteit in de Britse media. Onder andere BBC London, ITV News, Times, Mail Online, Inews en The Independent besteedden aandacht aan de Flower Flashes. Bekijk hier de waanzinnige installaties:


Duitsland: een brug vol bloemen
Ook in Duitsland leidde een PR-event tot blijde stedelingen en enthousiaste social media posts. Op 11 juni veranderde de Berlijnse Admiralbrücke onverwacht in een kleurrijke verbinding vol boeketten. Zo werd het positieve effect van de verscheidenheid van bloemen overtuigend benadrukt. Dat zag er zo uit:


Frankrijk: ‘Les bouquets suspendus’
Als hekkensluiter was Parijs op 19 juni het toneel van een sympathiek PR-event met het thema ‘Les bouquets suspendus’. Deze ‘uitgestelde boeketten’ werden, voorzien van een aardig kaartje van de koper, uitgedeeld aan willekeurige voorbijgangers. Een positief gebaar voor zomaar een onbekende, geïnspireerd op het traditionele Italiaanse caffè sospeso. Het zorgde voor vrolijke momenten waarbij het plezier van bloemen geven en je verbonden voelen heel duidelijk werd. Precies wat de bloemencampagne wil uitdragen! Onder andere de krant Le Parisien, radio France Bleu en de blogs Do it in Paris et Sortir à Paris besteedden er aandacht aan.


 

Meer informatie?
Wil je meer weten over de PR-events, neem dan contact op met Daan Langstraat via dlangstraat@bloemenbureauholland.nl.

            
Juli 2021