• LinkedIn
  • Twitter

Campagneplan De Trend Collectie lente/zomer 2021

02 februari 2021

Februari 2021

Zo presenteren we de nieuwe collectie bloemen en planten aan de consument

Begin maart is het zover, dan presenteren Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl de nieuwe Trend Collectie lente/zomer 2021 aan de consument. Deze Trend Collectie met het thema ‘Crazy Illusions’ inspireert om thuis een happy vibe te creëren met de mooiste planten en bloemen in vrolijke kleuren en uitgesproken vormen. Deze opvallend collectie wordt van 1 maart tot en met 20 september gepromoot. Dat gebeurt in vier landen, zowel on- als offline over verschillende kanalen met prachtig beeldmateriaal, dat vanaf deze pagina (onderaan) ook te downloaden is.

Afbeelding
De Trend Collectie lente/zomer 2021 | Delphinium
Media-inzet
Zo’n mooie collectie verdient een stevig promotieplan. Dat plan staat dan ook in de steigers en heeft vijf pijlers:

  • media
  • influencer samenwerkingen
  • een content dossier
  • PR-acties
  • het online Lookbook

De campagne starten we met een intensieve media-inzet gedurende drie weken in vier landen en richt zich onder andere op online advertising. Tijdens de gehele campagneperiode zijn er samenwerkingen met influencers gepland, die te volgen zijn via diverse (landspecifieke) hashtags*. Bovendien is er een constante stroom van Trend Collectie gerelateerde content op Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl en hun zustersites in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk en de bijbehorende social mediakanalen.

Opvallende PR
We sturen ook persberichten uit naar consumentenmedia en zetten bijzondere media-samenwerkingen op in Frankrijk en Duitsland. PR in tijden van Covid-19 vraagt om voorzichtigheid en creativiteit.

Afbeelding
In het Verenigd Koninkrijk organiseren we daarom, in plaats van een fysieke, een digitale workshop voor pers en influencers. Tijdens deze workshop maken ze kennis met de vernieuwende boeketvormen die zo ontzettend opvallen binnen deze collectie. In Nederland wordt een Crazy Challenge opgetuigd: welke journalist of influencer bouwt de grootste en gekste bloemen- en planteninstallatie thuis? 

Online Lookbook
Ook voor deze lente/zomer 2021-editie is een nieuw online Lookbook gemaakt, vol inspirerend beeld met de bloemen en planten uit de Trend Collectie in de hoofdrol. Het Lookbook van de vorige collectie zorgde voor veel aandacht en werd door consumenten lang en uitgebreid bekeken. Dat is voor herhaling vatbaar dus. 

Download de beelden 
Bied je jouw klanten ook deze inspiratie? De Trend Collectie lente/zomer 2021-beelden op deze pagina zijn vrij te gebruiken en te downloaden vanuit onderstaande carrousel. Bij gebruik graag de credits en hashtags van deze campagne vermelden: #trendcollectie, #trendkollektion, #thetrendcollection, #lacollectiontendance, #mooiwatbloemendoen, #mooiwatplantendoen.

  • Meer achtergrondinfo over de Trend Collectie lente/zomer 2021 ‘Crazy Illusions’ lees je hier.
  • Info en downloadable beelden van de selectie bloemen van deze collectie vind je hier.
  • Info en downloadable beelden van de selectie kamerplanten van deze collectie vind je hier
  • Info en downloadable beelden van de selectie buitenplanten van deze collectie vind je hier.

Campagnemateriaal ook op de marketing portal
De Franse, Duitse, Engelse en Nederlandse campagnebeelden zijn ook te vinden op onze online marketing portal. Deze portal is toegankelijk op aanvraag.

Crazy Illusions als basis
De nieuwste Trend Collectie is gebaseerd op de trend Crazy Illusions. Onze veranderde samenleving vraagt om een nieuwe blik, snelle keuzes, flexibiliteit, meebewegen en loslaten. De gelaagde samenleving, waarbij de on- en offlinewereld vaak door elkaar lopen, geeft de consument een nieuwe kijk op de realiteit. Voor de hand liggende producten kunnen hierdoor als enorm saai ervaren worden. Hierdoor ontstaat de behoefte aan een extreme, maar kleurrijke wereld vol vervreemding. De lente/zomer 2021-Trend Collectie is dan ook een bont sprookje vol florale en botanische verrassingen, vol felle kleuren, ronde vormen, metallic materialen en spiegeleffecten die zorgen voor extravagante speelsheid. De trend Crazy Illusions staat ook voor grenzeloze creativiteit, binnen en buiten. De bijzondere selectie bloemen, kamer- en tuinplanten in De Trendcollectie sluit daar naadloos op aan.

    Meer weten over deze campagne?
    De lancering van de eerste Trend Collectie herfst/winter 2020 was erg succesvol. Binnenkort zullen we hiervan de eerste onderzoeksresultaten delen. Wil je meer weten over de Trend Collectie lente/zomer 2021 of De Trend Collectie in het algemeen? Campagnemanager Isabel Groot vertelt je er graag alles over. Je kunt haar bereiken op i.groot@bloemenbureauholland.nl.

    *De hashtags van deze campagne zijn: #trendcollectie, #trendkollektion, #thetrendcollection, #lacollectiontendance, #mooiwatbloemendoen, #mooiwatplantendoen