Assortiment De Trend Collectie 2022 nu bekend

Deze bloemen en planten staan centraal in de twee collecties voor lente/zomer en herfst/winter 2022.

Van Freesia tot Salvia en van Anemone tot Kalanchoe: de bloemen en planten uit de twee Trend Collecties 2022 zijn nu bekend. Zoals gebruikelijk zijn de collecties elk gebaseerd op een Groenbranche Trends. Bij de verkozen trends is een bijpassend assortiment bloemen, kamer- en tuinplanten samengesteld in afstemming met betrokken sectorpartijen. Dit gebeurde aan de hand van de trends, de beschikbaarheid en PR-waarde van de bloemen en planten.

Trend en assortiment lente/zomer 2022
De Trend Collectie lente/zomer 2022 is gebaseerd op de Groenbranche trend Bright & Breezy. Onbezorgd genieten staat centraal in deze trend, waarbij het groene geluk de kers op de taart is. Oftewel: bloemen en bloeiende planten geven het interieur en de buitenruimte een extra boost positieve energie. Een vrolijk assortiment past hierbij:

Bloemen Kamerplanten Buitenplanten
Asclepias Genista Salvia
Leucanthemum Caladium varens
Alstroemeria Campanula Cosmea
Allium Bougainvillea Hosta
Freesia Epipremnum Aquilegia
Achillea Oxalis  


Trend en assortiment herfst/winter 2022
Voor de herfst/winter is De Trend Collectie geïnspireerd door Traditional Sentiment, een andere Groenbranche Trend voor 2022. Binnen deze trend draait het allemaal om het bekende, lokale en het vertrouwde in een veranderende wereld. Traditionele bloemen en planten krijgen daarbij een moderne twist. Dat zijn de volgende producten:

Bloemen Kamerplanten Buitenplanten
Anemone Saintpaulia Camellia
Chrysanthemum Kalanchoe Pinus
Roos Begonia Helleborus
Bouvardia Fatsia Leucothoe
Dianthus Platycerium  
Cymbidium Maranta  


Achtergrond De Trend Collectie 
Bloemenbureau Holland ontwikkelt jaarlijks twee Trend Collecties die aansluiten bij huidige trends. Eén collectie voor de lente/zomer en één voor de herfst/winter. De Trend Collectie gaat in 2022 alweer haar derde jaar in. Hiermee voorzien we in de behoeftes van de consumenten, die continue veranderen. Zo blijven bloemen en planten jaarrond top-of-mind bij consument maar ook bij de pers. Naast een selectie uit de top 20 producten, besteden we ook aandacht aan kleinere nicheproducten. Die zijn vaak extra interessant voor de pers, wat de kans op exposure vergroot.