• LinkedIn
  • Twitter

Volop aandacht voor kamerplanten, voor mannen en in Virtual Reality

11 november 2016

Dit najaar zorgt Bloemenbureau Holland ervoor dat in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk kamerplanten op een verrassende manier bij consumenten onder de aandacht komen. 

Duitsland: Pop-up stores voor mannen
Afbeelding verwijderd.Eerst in Berlijn (19 november) en later (1 december) in Hamburg opent Pflanzenfreude.de pop-up stores, speciaal voor mannen: Vitamine P for Men Shops. In deze ‘mannenwinkels’ laten we zien dat planten prima passen in een eigentijds en stoer manneninterieur. Behalve de planten in mooie stoere potten zijn er ook andere producten te vinden die voor mannen interessant zijn: stoere fietsen van Steel Vintage Bikes, drinkflessen van FLSK, schoenverzorging van BASSELBURG en premium gins. En in Movember kunnen we natuurlijk niet zonder een barbier. Dat deze winkels er zijn weten de Duitse mannen door advertenties op business-punk.com en in het mannenblad GQ. Bovendien rijden er in de week voor de opening van de winkels mobiele billboards rond om deze Vitamin P for Men Shops aan te kondigen. Voor uitgebreidere informatie: Pflanzenfreude.de

Verenigd Koninkrijk: Mobile video campagne
Afbeelding verwijderd.Groot onderdeel van het succes van de voorgaande Vitamine Plant campagne was de film waarin drie mannen met elkaar over planten discussiëren. Alleen lijkt het er in deze snelle wereld op alsof niets meer langer dan 10 seconden onze aandacht kan vasthouden, zeker niet op je mobiel. Om hieraan te voldoen hebben we de drie opvallendste quotes uit deze filmpjes gehaald en daar korte films van 10 seconden van gemaakt die we bovendien hebben ondertiteld. Deze mobile video campagne start op 14 november in het Verenigd Koninkrijk.

Frankrijk: Planten in Virtual Reality 
Afbeelding verwijderd.Hoe weet je nu wat werkelijk het effect is van planten bij je thuis? Of het nu gaat om grote sfeerbepalende planten, of kleine decoratieve. Je kan wel veel afbeeldingen bekijken, maar dat zijn plaatjes, nogal statisch. De oplossing: beleef het met virtual reality. Bekijk de planten die je wilt van alle kanten. Zoveel je wilt, groot, klein, tintje groen, kleurig bloeiend, exotisch, vintage…. Kies een plant, selecteer een pot, zet ‘m in je interieur en zie het resultaat: de plant brengt sfeer, is decoratief, geeft een goed gevoel. En dat beleef je nu virtueel en realistisch. Galeries Lafayette Maison in Parijs is zo geïnteresseerd in het project, dat deze actie in hun woonwarenhuis gehouden mag worden. Dit gebeurt op zaterdag 19 november onder de titel #PlantezLeDécor