• LinkedIn
  • Twitter

EU-campagne #Lievelingsbloem van start in Duitsland en Frankrijk

09 september 2016

Op donderdag 15 september gaat de Lievelingsbloemcampagne van Tollwasblumenmachen.de en Lajoiedesfleurs.fr weer van start in Duitsland en Frankrijk. Via deze campagne laten we zien dat het geven (of krijgen) van een Lievelingsbloem nog waardevoller is dan een willekeurige bos bloemen. Als je iemand zijn of haar lievelingsbloem geeft, dan heb je immers rekening gehouden met iemands persoonlijke voorkeur.

Afbeelding verwijderd.Van 15 september tot en met 14 oktober is de campagne, die mede wordt gefinancierd door de Europese Unie, optimaal zichtbaar in Duitsland en Frankrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook en Twitter, maar ook via advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Door pr-berichtgeving en grootschalige pr-events, zoals een pop-up gallery in Berlijn, stimuleren we redacties en bloggers om aandacht te geven aan onze boodschap.

Campagne effect
In het najaar van 2015 bereikte de Lievelingsbloemcampagne meer dan 7 miljoen mensen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft volgens onderzoek de awareness voor bloemen als cadeau aanzienlijk vergoot. Het voornaamste doel van de campagne is om het fenomeen Lievelingsbloem te laden en de consument te laten nadenken over iemands favoriete bloem als cadeau. Onderzoek toont aan dat door de campagne de top-of-mind positie van bloemen als cadeau is gestegen. Ook heeft de campagne een positief effect gehad op de intentie om tot aankoop over te gaan. En dat vooral onder de beoogde doelgroep: de Cultivated Performers.

Inspelen op de campagne
Er is materiaal voor Duitse en Franse bloemisten ontwikkeld om de campagne terug te laten komen op de winkelvloer. Deze informatie vind u hier:

Nederland en het Verenigd Koninkrijk
De mede financiering door de Europese Unie heeft voor 2016 alleen betrekking op Duitsland en Frankrijk. Per 1 januari 2016 wordt er naast een kwekersbijdrage, ook een handelsbijdrage via Royal FloraHolland voor de gezamenlijke generieke promotie van bloemen en planten bij elkaar gebracht. Hierdoor is het alsnog mogelijk om de succesvolle #Lievelingsbloemcampagne ook in Nederland en het Verenigd Koninkrijk voort te zetten. Dit zal in een geheel nieuwe vorm gebeuren. Deze campagne start in beide landen op 11 oktober. Binnenkort volgt hierover meer informatie.

Meer informatie?
Neem voor meer informatie op met campagnemanger Daan Langstraat via +31 (0)174 72 70 19 of d.langstraat@bloemenbureauholland.nl