• LinkedIn
  • Twitter

Bijna 2 miljoen mensen bekeken het afgelopen jaar The Flower Effect

31 december 2014

Bloemen hebben echt een positief effect op mensen! Daar wil Mooiwatbloemendoen.nl graag zoveel mogelijk mensen bewust van maken. Eind september werd daarom de online film ‘The Flower Effect’ gelanceerd. Op dit moment is de film bijna 2 miljoen keer bekeken.

Echte reacties
“Als je met een mooie bos bloemen over straat loopt, gaan mensen opvallend positief op je reageren. Ze kijken, roepen je na of maken gezellig een praatje. Dat is het ‘Flower Effect’ en dat wilden we graag op een bijzondere manier laten zien. De reacties van de voorbijgangers in de film zijn dan ook stuk voor stuk helemaal echt. Zelfs de meneer op het bankje aan het einde. Alleen Sophie en Paul zijn acteurs.” Aldus Ivo van Orden, Campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.
 
Van wie zijn de bloemen?
In de korte film van regisseur Basha de Bruijn vindt de bijzondere Sophie een prachtige bos bloemen. Zijn ze van Paul, de man van haar dromen…? De film staat op Mooiwatbloemendoen.nl en haar drie varianten in de andere kernlanden: Funnyhowflowersdothat.co.uk, Lajoiedesfleurs.fr en Tollwasblumenmachen.de.
 

Please accept marketing-cookies to watch this content.


‘For you’
Bij relevante bloggers en de redacties van internationale off- en online vrouwenmagazines zijn mysterieuze boeketten bezorgd. Aan het boeket zit, net als in de film, een kaartje met op de voorkant de tekst ‘For you’. Op de achterzijde staat de boodschap ‘Kijk op Mooiwatbloemendoen.nl’. Dit sympathieke gebaar stimuleerde veel internationale bloggers en redacties om over de film te schrijven. Via Facebook, Twitter (#FlowerEffect) en verschillende videoplatformen is de film onder een breder publiek verspreid.
 
Fransen nipt positiever dan de Britten
De film is in Frankrijk het meest populair. Hier is de film het vaakst bekeken (31%) en wordt deze via Facebook het meest gewaardeerd (10.109 Likes) en gedeeld (3.405 shares). In het Verenigd Koninkrijk waren nipt  minder kijkers (30% / 5.499 Likes / 1.807 shares). Duitsland (25% / 7.143 Likes/ 1.978 shares) en Nederland (14% / 4.510 Likes / 718 shares) volgen op korte afstand.