• LinkedIn
  • Twitter

Geef niet zomaar een bloem, geef iemands #Lievelingsbloem

31 augustus 2015

Op maandag 5 oktober start de nieuwe versie van de Lievelingsbloemcampagne van Mooiwatbloemendoen.nl. Via deze campagne laten we zien dat het geven of krijgen van een Lievelingsbloem nog waardevoller is dan een willekeurige bos bloemen. Als je iemand zijn of haar lievelingsbloem geeft, dan heb je immers rekening gehouden met iemands persoonlijke voorkeur.

Internationaal bereik
Van 5 tot en met 31 oktober is de campagne optimaal zichtbaar in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Hij wordt mede gefinancierd door de Europese Unie. De campagne wordt grootschalig ondersteund door diverse media: videonetwerken als YouTube, social media als Facebook en Twitter, maar ook via advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Om het bereik te vergroten en de boodschap letterlijk in de oren te knopen wordt ook radio ingezet. Via pr-berichtgeving en grootschalige pr-events stimuleren we redacties en bloggers om meer aandacht te geven aan onze boodschap.

Nieuwe Lievelingsbloemjongens
De campagne die al sinds 2012 onder de aandacht wordt gebracht, is dit jaar in een nieuw jasje gestoken. Om voor consumenten een logische associatie te maken met bloemen, hebben we “onze” bloemenjongens opnieuw gecast en laten auditeren voor de rol als bloemist. Op deze manier maken we een directe link met het verkooppunt en hopen we hiermee de bloemisten meer te betrekken bij deze campagne.

Inspelen op de campagne
De omgeving van het campagnebeeld is een bloemenwinkel waarin een keur aan prachtige bloemen wordt getoond. In combinatie met de prachtigste bloemen zorgen de Lievelingsbloemjongens ervoor dat je het beeld in wordt gezogen. Er is materiaal voor bloemisten ontwikkeld om zo de campagne terug te laten komen op de winkelvloer. Via onderstaande carrousel kunnen de posters (A3 formaat) ook worden gedownload om zelf uit te printen of te laten drukken.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Onderstaand beeldmateriaal mag, tenzij anders vermeld, rechtenvrij gebruikt worden onder bronvermelding Mooiwatbloemendoen.nl.

Neem voor meer informatie op met campagnemanger Susan Iping via 0174 72 70 19 of s.iping@bloemenbureauholland.nl
.