• LinkedIn
  • Twitter

Start lievelingsbloemcampagne

07 oktober 2015

Na de mooie aftrap van donderdag 17 september in Nederland waarin couturier Edwin Oudshoorn veertien lievelingsbloemen presenteerde en heeft onthuld wat zijn lievelingsbloem is, gaat vandaag de mediacampagne van start.

Internationaal bereik
Mooiwatbloemendoen.nl lanceert de lievelingsbloemcampagne in vier landen: Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Het wordt mede gefinancierd door de Europese Unie. De focus van de campagne ligt op de gedachte dat wanneer iemand zijn of haar lievelingsbloem geeft, een boeket bloemen een nog waardevoller cadeau maakt.

Campagneboodschap
De lievelingsbloemcampagne versterkt dit idee door een andere favoriet van veel vrouwen in te schakelen: aantrekkelijke mannen. In drie ludieke online video’s wordt het fenomeen Lievelingsbloem onder de aandacht gebracht.
Deze video’s worden tot en met eind oktober online aangejaagd, via o.a. sociale media als Facebook, Twitter en diverse (video)netwerken als Youtube.
Naast de stevige inzet van deze online video’s wordt de campagne ondersteund door diverse offline media: via advertenties in magazines en kranten, uitingen in het straatbeeld, radio, maar ook via pr-berichtgeving en grootschalige pr-events.

Maak kennis met de lievelingsbloemjongens
De lievelingsbloemcampagne loopt sinds 2012. Feedback die we van zowel vrouwen als mannen veelvuldig hebben gekregen is dat ze graag voor de casting waren uitgenodigd. In 2015 geven we gehoor aan die wens door de campagne in de vorm te gieten van castingtapes. We zijn zeer verheugd om deze castingtapes met jullie te delen!

Kopieer en plak de onderstaande links en deel het op je eigen social media-kanalen en websites en gebruik #Lievelingsbloem:

Chris: https://www.youtube.com/watch?v=qJbknN5jfG8

Dominic: https://www.youtube.com/watch?t=1&v=UeJikRi2n4o

Frank: https://www.youtube.com/watch?v=NiskopP-sps

Knoop die boodschap in je oren
Om de boodschap extra kracht bij te zetten wordt het gedachtegoed van lievelingsbloem  via een radiocampagne onder de aandacht gebracht. Tot en met eind oktober zal de spot in Nederland dagelijks te horen zijn op NPO 3, Radio 538, Sky Radio, Sublime FM en Q Music. In Frankrijk brengen wij de lievelingsbloemboodschap onder de aandacht via het radiostation Cherie FM, op zowel lokaal (Parijs) als nationaal niveau.